Klacht: Overstappen

op 19 augustus 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Ik wilde overstappen via een overstap site naar Nuon.
De site gaf een maand bedrag aan wat €23,00 lager lag dan wat ik later in het contract van Nuon aangeboden kreeg.
Ondanks meerdere onprettige telefoontjes ( je wordt toespraken alsof je een klein kind bent) is het mij niet gelukt om een contract te krijgen conform de vergelijk site aangaf.
Het antwoordt van Nuon is; dit kan het ” systeem” niet aan.
Ben nu op zoek naar een leverancier die doet wat hij beloofd!

Doe wat u op de vergelijk site beloofd.
Eerlijkheid duurt het langst!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 19 augustus 2016 om 15:25 geantwoord

Geachte heer van Aarle,

Ik zag uw klacht op deze website en neem deze in behandeling. Ik vind het vervelend dat u de telefoongesprekken onprettig vond. Ik zal proberen u wat meer duidelijkheid te geven.

U geeft aan dat in onze bevestiging een termijnbedrag staat dat € 23,00 hoger is dan het bedrag dat u via een vergelijkssite zag.

Helaas is dit een vraag die wij vaker krijgen. Bij het berekenen van uw verbruikskosten vult u op de website een verbruik in. Op basis daarvan krijgt u een inschatting van uw maandelijkse verbruikskosten. Als u zich voor het betreffende contract opgeeft, stuurt de vergelijkingssite het door u opgegeven verbruik niet door. Het systeem van de vergelijkingssite is ook niet met die van ons verbonden. Wij maken vervolgens een eigen inschatting op de verbruikskosten voor het komende verbruiksjaar. Dit doen wij op basis van onder andere het historisch verbruik en een inschatting van weer in de komende periode. Daarnaast vermelden sommige sites de totaalprijs per eenheid ( dus incl. btw, energiebelasting en vastrecht) en geven andere websites de tarieven op een andere manier weer. Als er bijvoorbeeld sprake van een welkomstpremie is, dan willen sommige websites deze dan in de maandelijkse kosten meenemen. Onze inschatting verschilt daarom bijna altijd van die van de vergelijkingssite. Uw werkelijke gemeten energieverbruik is wat echt belangrijk is. Dit brengen wij tenslotte uiteindelijk in rekening.

Het belangrijkste is de kale prijs per eenheid. De prijs per kWh en m³ zonder btw en/of energiebelasting. Die moet overeenkomen met de kale tarieven op de website. Is dit het geval? Als dit niet het geval is, dan horen wij het graag.

Het maandelijkse termijnbedrag is een inschatting die energiebedrijven maken. Hiermee betaalt u een voorschot op het energieverbruik die wij pas na een jaar bij u in rekening brengen. Als u van mening bent dat het termijnbedrag te hoog is ingesteld, dan kunt u dit aanpassen naar een bedrag waarvan u vindt dat dit bij u past. Op de jaarlijkse energienota zullen wij dan berekenen of het termijnbedrag voldoende is geweest. In de tussentijd kunt u via onze klantenservice en Mijn Nuon in de gaten houden of het termijnbedrag voldoende is. Als u wenst dat wij uw termijnbedrag aanpassen, horen we het graag.

Eugene
Nuon Webcare

Heeft op 19 augustus 2016 om 16:39 geantwoord

Zoals ik al aangegeven heb zou ik graag een contract hebben wat overeenkomt met de vergelijk site, dit lijkt me niet meer dan normaal
Anders is het geen eerlijke reclame.
Het lijkt me niet te veel gevraagd.

Daarnaast zit ik nog met evenzeer onprettig telefoon gesprek, ik wens niet als een kind behandeld te worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan van Aarle