Klacht: overlast

op 05 juni 2016 over Parnassia Bavo Groep in de categorie Zorginstellingen

Hierbij wilden wij de overlast melden van onze buurman Eric Poelert wonende op de Pim Mulierstraat 78. Dhr. sticht brand, is een gevaar voor zichzelf en voor zijn omgeving en is psychotisch.
Afgelopen vrijdagavond kwam dhr. bij ons aan de deur meldden, dat hij brand had in zijn woning. Had een papier aangestoken en wist niet meer wat de doen. De brandweer is gekomen en heeft geblust. Ons hele huis stinkt het weekend naar de brandrook. Dhr. die er woont is al tijden een probleem en is onder behandeling bij Parnassia en is psychotisch. Meldde de brand bij ons en liep gelijk weer weg. Bij de politie hebben we de klacht gemeld en met de vraag of er eindelijk wat aan dhr. kan worden gedaan. Hij heeft het hele jaar zijn tuin verwaarloosd, doet er niets aan.
Wij wonen hier met kinderen in huis en voelen ons niet meer veilig. Afgelopen jaar hebben we ook al overlast gehad en gemeld, doordat dhr. om half vijf/half zes keihard muziek aan het draaien was of met meubels aan het schuiven was. Ook was zijn schutting bij harde wind omgewaaid en dit was gewoon blijven liggen. Ook heeft dhr. aantal malen grof vuil voor de deur gezet, allemaal los en door elkaar met kapot glaswerk en spijkers, welke ook over het parkeerterrein verspreid waren.
Hierdoor heb ik een lekke autoband gekregen. Dit hebben wij opgeruimd en geveegd.
Ook heeft dhr. bij het opruimen van de fietsschuur al maanden een scooter staan op het parkeerterrein, welke er nog steeds staat. Vorige week is bij ons uit de tuin een fiets gestolen, dit gemeld bij de politie. Mede van de buitenkant lijkt het alsof wij naast een kraakpand wonen. Het groen op de paden is al maanden niet gesnoeid en dan nog de tuin van de buurman een grote wildernis.
Nu hebben wij begrepen, dat dhr. door Vestia sinds januari uit zijn huis is gezet. Toch komt hij `s avonds gewoon in het huis zitten. Heeft geen gas en licht. Zou volgens buren koken op campinggas en brand kaarsjes. Nu heeft de politie dhr. vrijdagavond meegenomen voor een nachtje. Maar sinds gisteren is dhr. weer gewoon in het huis compleet met zwartgeblakerde ramen. Heeft beneden de lamellen dicht, zodat je niet naar binnen kunt kijken. We zien dhr. echter gewoon uit het huis komen.
Politiebureau Loosduinen is op de hoogte en heeft aangegeven, dat Vestia hierin echt actie moet gaan ondernemen, want zo kan het niet verder.
Hiernaast hebben wij ook overlast van het nieuwe gebouw van Parnassia namelijk Orio.
Er wordt van het balkon geschreeuwd en opmerkingen gemaakt ook naar de kinderen in de buurt.
Ook komt het frequent voor dat een van de bewoners een uur lang aan het schreeuwen is met grove scheldwoorden. Er wordt nog steeds drugs verhandeld, waarbij patiënten voor onze tuin op de dealer staan te wachten in een groepje, wat bedreigend overkomt. Ook staan patiënten in de bosjes naast de paden te urineren of gooien blikjes en lege flesjes in de bosjes en ook onze tuin.
Fam Tillema-Starke

Dhr. kan niet meer wonen op de Pim Mulierstraat.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Parnassia Bavo Groep

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Parnassia Bavo Groep nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door maureenstarke