Klacht: Oudere mensen geen informatie geven.

op 19 februari 2018 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Mijn ouders hebben het huis laten verbouwen 3 jaar gelden om energie zuinig te leven…ze zijn iedere jaar sinds 2005 bijna 7 maanden niet thuis en krijgen nog steeds het zelfde eindejaarsnotas en zelfs meer als de afgelooen jaren hoe kan dat !!!!

Wij dachtten dat het goed zou zijn maar de laatste eindejaarsnota van de laatste keer schrikten wij wel van .

Dus hebben we even gekeken maar toch zijn wij ban mening dat het het niet klopt.

Vanochtend omstreeks 08.20 heb ik contact gehad met Eneco om erover te praten maar ik wou niet in discussie gaan met hem dus heb ik het daarbij gelaten.

Huis is 3 jaar geleden verbouwd en is energie zuinig dachten we maar blijkbaarf is dat niet te zien aan de rekeningen.

Als mijn ouders tevreden zijn met een voorstel van eneco .

Want ze zijn al 30 jaar of meer zelfs klant van eneco .

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 20 februari 2018 om 11:31 geantwoord

Beste heer Celen,

Bedankt voor het plaatsen van uw bericht. Jammer om te lezen dat de jaarafrekening hoger is uitgevallen dan verwacht. Graag reageer ik op uw klacht.

Op basis van de gedeelde gegevens kan ik niet achterhalen om welk leveringsadres het gaat. Hierdoor wordt het uiteraard ook lastig om de jaarnota te bekijken en met u door te nemen.

Sowieso is het altijd goed om na te lopen of de nota op werkelijke meterstanden is gebaseerd. Wanneer dat het geval is, adviseer ik om deze recente nota naast voorgaande jaarafrekeningen te leggen om zo te ontdekken waar het verschil door is ontstaan.

Ook bij een constant verbruik over de jaren heen kunnen de kosten toenemen, bijvoorbeeld door stijgende energiebelasting of netbeheerkosten. Bovenaan iedere jaarnota vindt u een samenvatting met daarin beknopt de kostenverdeling over doorgaans vier hoofdpunten.

Zo is de jaarnota verdeeld over 1. Leveringskosten voor stroom en gas, 2. Overheidsheffingen op stroom en gas, 3. Netbeheerkosten voor stroom en gas en tot slot punt 4. Overige producten en diensten van Eneco.

U kunt ons eventueel ook een bericht versturen via onder andere WhatsApp (06 13 22 06 00), de Mijn Eneco-app, Facebook of Twitter. We nemen de jaarnota graag inhoudelijk met u door om eventuele verdere onduidelijkheden op te helderen. Ook met een nieuw aanbod op maat helpen we u natuurlijk graag op weg. Alvast bedankt!

Rodney
Eneco Webcare

Bericht van Eneco

9 maanden geleden - Beste heer Celen, Bedankt voor het delen van de betreffende gegevens. Omdat deze nu in een openbaar bericht zichtbaar zijn, raad ik u wel aan de persoonlijke info weer te verwijderen. Aan de hand van het klantnummer heb ik onder andere de recente jaarnota bekeken. Het eerste wat me hierbij opvalt is dat de nota berekend is op basis van werkelijke meterstanden, zoals u vanochtend ook telefonisch is aangegeven. Om verder na te gaan of er sprake is van een opvallend hoog of afwijkend energieverbruik, heb ik de afgelopen drie jaarnota's naast elkaar gelegd. Dit geeft meer inzicht in uw energieverbruik en ik raad u dan ook aan dit zelf ook te doen, met de pagina's waarop het verbruik zichtbaar is. Het verbruik op deze afrekeningen is over drie jaar genomen vergelijkbaar. Met het gasverbruik als voorbeeld was dat twee afrekeningen terug, 1385m³, vorig jaar 1068m³ en op de recente jaarnota is dat 1207m³. Jaarverbruiken waarin de verschillen met gangbare marges bij elkaar in de buurt liggen. Het is mij dan ook niet duidelijk wat er volgens u, nogmaals ook gelet op de berekening met werkelijke meterstanden, niet klopt aan de verstuurde jaarnota. Met vriendelijke groet, Rodney Eneco Webcare

Heeft op 20 februari 2018 om 17:09 geantwoord

Duidelijkm

Reactie van de melder van de klacht ferry38

9 maanden geleden - Wij gaan weg naar een ander maatschappij dat u zo een reactie zou gaan plaatsen hadden we al voorspeld ...voor ons wordt het geen Eneco meer en ook niet voor onze kennisen trouwens de meestte zitten. Al bij andere maatschappijen. Mvg

Alle klachten die gemeld zijn door ferry38