Klacht: Oude factuur, van het kastje naar de muur gestuurd.

op 25 januari 2014 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Hallo,

Bij deze mijn klacht over Vodafone en haar manier om klanten als koning te behandelen.

In het verleden heb ik een abbonnement gehad bij Vodafone, omdat er destijds na het doorlopen van het gehele contract een betere aanbiedingen bij een andere provider in het verschiet lag, besloot ik over te stappen. Niet met het behoud van mijn nummer, maar dat zou geregeld worden bij Vodafone.
Zij gaven namelijk aan dat het nummer wel zou doorlopen, maar ik alleen zou betalen op het moment dat ik dus daadwerkelijk gebruik zou maken en zou bellen met de simkaart.

Afijn, met een nieuwe telefoon en een nieuwe simkaart maak je natuurlijk geen gebruik meer van de oude. Dus met het idee dat het allemaal wel los zou lopen, heb ik er nooit meer aan gedacht en/of bij stilgestaan.

Nu inmiddels een aantal jaar later, wil ik van mijn huidige provider weer overstappen naar Vodafone. Zij hebben voor mij de beste aanbieding i.c.m. De iPhone 5s. Dus besloot ik een contract af te sluiten.
Na enkele dagen kreeg ik het bericht dat ik afgewezen was, maar de reden mij niet bekend gemaakt kon worden..
Nou was er naar mijn weten niet echt een reden om dit verzoek te weigeren, dus besloot ik woensdag 15-01 te bellen naar het gratis Vodafone nr, om te vragen hoe dit mogelijk was. Deze (zeer vriendelijke) man gaf mij aan dat ik in het verleden (lees 2008!, inmiddels ook 2x verhuisd) een abbonnement had en er voor dit abbonnement nog een openstaande rekening was. Hij gaf mij een ander nummer van de Vodafone klantenservice waar ik heen kon bellen, om te kijken om wat voor rekening dit zou gaan.

Zo gezegd, zo gedaan naar dit nummer gebeld te hebben, zei de dame dat het dossier inmiddels naar het incassobureau gestuurd zou zijn en zij niks meer kon zien of doen voor mij. Ik moest het dus verder regelen met het incassobureau (inmiddels waren we 24 min. Verder) ook gaf zij mij aan dat het om een bedrag van 16,85 (!) zou gaan. Nou moet ik eerlijk bekennen mij niet druk te maken om zo’n bedrag en ben ik het incassobureau gaan bellen. Echter na 31 minuten zoeken in het systeem (ook aangezien ik in de tussentijd 2x verhuist ben, was ik absoluut niet te vinden in het systeem. Onder geen enkel adres, bankrekeningnummer, of telefoonnummer.
Terug naar de klantenservice (a 45ct per gesprek) waar de dame mij echt verzekerde samen met haar leidinggevende dat het dossier naar het incassobureau gestuurd zou zijn. Inmiddels 16 min aan de telefoon later, zegt de dame dat ik morgen maar terug moet bellen, omdat de afdeling die hierover zou gaan, niet meer aanwezig was. Me geduld was ver te zoeken zoals u begrijpt.

Om 17-01 nogmaals gebeld met de klantenservice (45ct) aangezien de dag ervoor niet mogelijk was, kreeg ik een dame aan de telefoon die mij tot mijn grote verbazing wist te vertellen dat het dossier helemaal niet bij het incassobureau zou liggen omdat het bedrag te laag was (het begrip van het kastje naar de muur is er inmiddels niks meer bij). Zij gaf mij aan dat als ik het bedrag met een spoedoverboeking zou overmaken, het maandag wel binnen en verwerkt zou zijn. Dus ook nog een spoedoverboeking met 4,50 extra kosten de deur uit gedaan.

Vandaag maandag 20-01 ben ik alvorens naar de Vodafone winkel te gaan om een nieuw abbonnement af te sluiten nog maar eens gaan bellen, of de factuur inmiddels verwerkt was en ik niet voor schut zou staan in de winkel.
Echter wist deze meneer mij te vertellen dat de factuur wel verwerkt was, maar ik nu omdat het zolang geduurd heeft, bekend sta bij Preventel. Het zou tot 3 weken kunnen duren voordat ik uit deze lijst zou gaan en ik een nieuw abbonnement kon afsluiten.
Me geduld ben ik kwijt. Ik heb nooit herinneringen, aanmaningen of iets dergelijks gehad. Er is mij keer op keer aangegeven dat als de factuur betaald zou zijn, ik een nieuw abonnement kan afsluiten en telkens blijken er verschillende addertjes onder het gras te zitten.
Hij kon me ook niet doorverbinden met zijn leidinggevende want die zou niet aanwezig zijn (ik heb in een ver verleden een bijbaantje gehad in een callcenter en zoals we allen weten is dat vaak onzin)
Meneer kon alleen een notitie achterlaten en dan zou ik ‘misschien’ terug gebeld worden, wat uiteraard niet zal gebeuren.

De Vodafone klantenservice vind ik verschrikkelijk onprofessioneel, zij hebben mij diverse keren foutieve informatie gegeven en hebben me inmiddels wel op kosten gejaagd om dit probleem op te lossen.
Mijn huidige abbonnement loopt nu af, waardoor ik de hoofdprijs zal gaan betalen voor de minuten die ik gebruik en de registratie bij preventel zorgt ervoor dat ik overal afgewezen wordt.

Dat dit met spoed opgelost wordt, dit grapje heeft me meer dan genoeg tijd en geld gekost inmiddels.

Alle klachten die gemeld zijn door NElise