Klacht: Order zonder bericht geannuleerd

op 19 september 2017 over 4Launch in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

Tijdens de ‘Tech Sale’ een monitor aangeschaft waarop ongeveer 45% korting op zat. Na een bevestiging van de betaling heb ik nog een bevestiging ontvangen dat de order in behandeling is genomen. Enkele uren ontvang ik zonder verdere informatie en communicatie een mail dat de order is geannuleerd. Na zelf nagevraagd te hebben waarom blijkt dat de prijs onjuist is door een foutieve koppeling met de leverancier. 4Launch maakt van hun eigen technische falen dus een probleem van de klant.

Ik ben al ruim 12 jaar klant bij 4Launch, mijn eerste order plaatste ik al in 2005. Nu 12 jaar en tientallen bestellingen later stellen ze me echt teleur, ik ben tevreden als ze hun order gewoon uitleveren. Problemen tussen reseller en leverancier mogen nooit het probleem van de consument worden. Dat is het risico als je zo graag alles wilt automatiseren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar 4Launch over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door 4Launch in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat 4Launch een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

4Launch

Heeft op 20 september 2017 om 15:37 geantwoord

Geachte heer Leemans,

Wij begrijpen dat u graag een goedkope monitor wenst. Deze was echter vele malen goedkoper dan u van een dergelijk scherm mag verwachten. Daarom is er dan ook direct geacteerd toen dit aan het licht kwam en het product van de website afgehaald. Hierbij is deze zover bij ons bekend bij een externe website aangeboden onder het mom van actie zonder kennis van 4Launch. Wij begrijpen dat het vervelend is echter de prijs is dusdanig niet markt conform dat het niet realistischer wijs te verwachten is dat deze voor een dergelijke prijs te leveren was en om die reden is uw bestelling dan ook geannuleerd. Wij vragen uw begrip in deze.

4Launch - Customer Support

Heeft op 28 september 2017 om 09:37 geantwoord

Er zijn genoeg vergelijkbare scherm te koop voor enkele tientjes meer (o.a. AOC Q2778VQE). Daar bovenop is een prijsdaling van +/- 45% is gewoon te scharen onder 'markt conform', zeker tijdens een Tech Sale. Zo is bijvoorbeeld vandaag de Samsung S27H850QFU met 31% in prijs gedaald bij meerdere webshops door marktwerking. Het feit dat 4Launch geen verantwoordelijkheid neemt voor fouten die ze zelf maken vind ik verbijsterend. Hierbij is 4Launch een klant kwijt en een aantal negatieve reviews rijker.

Alle klachten die gemeld zijn door Mark999