Klacht: Gebruikssporen op nieuwe apparatuur

op 15 september 2017 over 4Launch in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

Onlangs bestelde ik een 4g router.
De doos was al geopend geweest en ook zat de beschermende folie los. Tevens zaten er vingerafdrukken op die niet van mij zijn.
Duidelijk een gebruikt product.
Na klacht via chat kreeg ik de optie om het apparaat terug te sturen of 5 euro korting op een vervolgaankoop.
Aangezien ik dringend een internet verbinding nodig heb en de levering al niet volgens afspraak was gebeurd heb ik uiteindelijk een RMA aangevraagd met het verzoek om een creditering te ontvangen.

Na eindeloos heen en weer mailen heb ik er nu voor gekozen om deze klacht hier te melden.
Ik kan apparaat niet retour sturen omdat ik dan geen internet heb.

Wanneer mijn apparaat vervangen wordt door een ongebruikt exemplaar of dat ik geld terug krijg zodat ik elders een ongebruikt exemplaar kan kopen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar 4Launch over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door 4Launch in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat 4Launch een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

4Launch

Heeft op 16 september 2017 om 10:47 geantwoord

Geachte heer Hein,

Zoals aangegeven is zowel vervanging als creditering mogelijk. Het product dient dan echter wel eerst retour te komen naar 4Launch. Mocht u hier gebruik van wensen te maken dan zullen wij u meer informatie per email verstrekken. Gezien u het product niet wenste te retourneren is er een korting van 5 euro aangeboden.. Een optie die vooralsnog voor u open staat.

4Launch- Customer Support

Reactie van de melder van de klacht gerardhd4launch

1 jaar geleden - Ik snap niet waarom deze klacht op opgelost staat. Is (nog) niet opgelost.

Bericht van 4Launch

1 jaar geleden - Geachte heer Hein, Zoals aangegeven is dit niet op voorhand mogelijk. U kunt het product retourneren. Wij zullen dan het bedrag crediteren. Wij zouden u vriendelijk willen verzoeken het product voor 26-09-2017 te retourneren. Hierna gaan wij er vanuit dat u deze niet wenst te retourneren en zullen wij de RMA afsluiten. 4Launch - Customer Support

Bericht van 4Launch

11 maanden geleden - Geachte heer Hein, Wij begrijpen dat het vervelend is als een product niet in een staat geleverd is die u mag verwachten. Zoals aangegeven willen wij het product dan ook aan u crediteren. De enige voorwaarde hiervoor is is dat het product naar ons retour komt. Het lijkt ons deze overbodig om een instantie zoals de geschillencommissie in te schakelen gezien deze hetzelfde zullen aangeven. De verkopende partij heeft als het ware het recht om het product zodanig te onderzoeken om na te gaan of deze niet aan de voorwaarden voldoet. Hiervoor zou dan ook ten alle tijde het product retour dienen te komen. Ons lijkt in deze de discussie niet voortvarend gezien al als zodanig is toegezegd dat wij het product aan u zullen crediteren zodra deze bij ons is. U kunt deze kosteloos aan ons retourneren via ons antwoordnummer waarbij wij de verantwoordelijkheid voor de zending dragen indien u een verzendbewijs kunt overhandigen. U kunt het product binnen 14 dagen na dit schrijven naar ons opsturen via ons antwoordnummer. 4Launch BV t.a.v. RMA: xxRMANUMMERxx Antwoordnummer 10440 5600 VB Eindhoven Graag zien wij dit tegemoet zodat wij het voor beide partijen zo spoedig mogelijk kunnen afhandelen. 4Launch - Customer Support

Heeft op 20 september 2017 om 17:29 geantwoord

Het product komt ook retour, dat heb ik al diverse malen toegezegd.
Mijn voorwaarde is dat ik eerst mijn geld terugkrijg voordat het retour komt.
Nu u niet bereid lijkt te zijn om dit te doen op mijn voorwaarden zal ik de geschillencommissie vragen zich hier over te buigen.
Vreemd dat een bedrijf geen verantwoordelijkheid wil nemen en in deze een rigide houding aanneemt, terwijl het zelfde bedrijf gebruikte goederen levert als zijnde nieuw.

Alle klachten die gemeld zijn door gerardhd4launch