Klacht: opzettelijk een te laag maandbedrag berekend

op 18 mei 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik was overgestapt van nuon naar oxyo die een aanmerkelijk lager maand tarief kon aan bieden en dit bij de afrekening niet voor onverwachte bij betaling leide.
De nuon kwam bij afloping van het contract bij oxyo met een voorstel van een nog lager maandtarief terwijl het verbruik bij nuon bekend was en dit verbruik onveranderd is nu mag ik 750 euro bij betalen met andere woorden ik ben nu bij nuon nog veel duurder uit als bij oxyo en ik ben misleid door een goedkoper maandtarief dat niet in verhouding staat tot mijn gebruik en door nuon gehanteerde tarieven.

Gewenste Oplossing:

Dat hier compensatie voor wordt verleend en anders het nu lopende contract kan worden beëindigd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 18 mei 2016 om 13:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Janbok10,

Op deze website lezen wij uw klacht over Nuon. Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent. We zien dat u inmiddels telefonisch contact met ons hebt gehad en dat u boetevrij kunt overstappen. Wij betreuren dit en hopen dat we in de toekomst u beter van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Joeri
Nuon Webcare

Heeft op 18 mei 2016 om 19:50 geantwoord

Gezien mijn afrekening zou mijn termijn bedrag bij nuon 212 euro moeten zijn bij oxyo was het termijn bedrag bij hetzelfde verbruik 185 euro dit was bij oxyo het termijnbedrag zonder korting of aanbiedingen.
simpele berekening ( 212-185)x12=324 euro dit is het laagst aangehouden bedrag wat ik door deze overstap ben mis gelopen en dat zou ik graag vergoed willen hebben

Alle klachten die gemeld zijn door Janbok10