Klacht: Opzeggen huur Boiler

op 29 augustus 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik ben per 1 maart2016 verhuisd vanaf mijn vorige adres in Spijkenisse naar een nieuwe woning. Nu 6 maanden later ben ik er achter gekomen dat Eneco iedere maand een bedrag van €11,41 voor de huur van een warmteboiler int. Nu wil ik deze huur per direct opzeggen wat schijnbaar niet mogelijk is omdat de nieuwe bewoner deze moet overnemen. Eneco gaat een brief sturen naar deze bewoner met de vraag een overname formulier te tekenen. Als deze niet getekend wordt zal het apparaat worden verwijderd. Dit kan nog wel enkele maanden duren aangezien de verwerking van de opzegging alleen al 3 weken betreft.

Tot die tijd verplicht Eneco mij om door te betalen en heeft Eneco al gedreigd met bijkomende kosten. Terwijl ik al ruim 6 maanden niet meer in de woning zit. Ook heb ik Eneco al diverse malen gevraagd naar het huurcontract van deze boiler omdat ik nooit voor een huur of overname heb getekend. De vorige bewoonster heeft met Eenco een contract afgesloten en nu wil Eneco mij voor dit contract verantwoordelijk houden. Dit is natuurlijk te gek voor woorden.

Daarnaast heb ik Eneco ook nooit gemachtigd voor de huur van deze boiler wel heb ik u een machtiging verstrekt voor de levering van Ecostroom en gas maar deze is per 01 januari2016 gestopt. Ik heb hier ook netjes een eindafrekening van ontvangen. k ben ook nooit gekend in de kosten van de huur van deze boiler na beeindiging van het energiecontract.

Ik wil vanEneco per directe een oplossing omtrent deze kwestie, ook wens ik per direct een opzegging. Ook wil ik een kopie van het contract zien. Daarnaast heeft Eenco mij 6 maanden laten door betalen en wil ik dit bedrag terug. Tenslotte wil ik weten hoe het kan dat ik voor een huurcontract betaal en verantwoordelijk wordt gehouden terwijl u mij nooit in kennis heeft gesteld en u mij nooit een overname contract heeft overhandigd, en ik deze nooit heb getekend.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 31 augustus 2016 om 14:19 geantwoord

Heeft op 31 augustus 2016 om 20:21 geantwoord

Beste Folkert,

Dit heb ik ook al diverse keren van de telefonische klantenservice vernomen. Met alle vage verhalen van niet kunnen stoppen tot overname van nieuwe bewoner etc etc. Helaas is contact opnemen geen oplossing maar met een kluitje in het riet sturen.

Jullie houden mij verantwoordelijk voor een contract dat de vorige bewoner heeft afgesloten. Ik heb geen huurcontract en/of nooit een overname contract met jullie afgesloten! Toch blijven jullie maandelijks geld van mijn rekening afschrijven met een machtiging die hier niet voor bestemd was. Tenslotte vind ik spoedig een te ruim begrip, is dat morgen of over 4 weken?

De oplossing is:
1. per direct stoppen
2 geld terug vanaf 1 maart omdat ik niet meer in de woning woonde
3. bevestiging van de beëindiging

Reactie van de melder van de klacht shirdesain

4 maanden geleden - NIET OPGELOST!!!!!!

Bericht van Eneco

4 maanden geleden - Zoals eerder vemeld heb ik het naar mijn collega's van het installatiebureau gestuurd met de vraag of zij dit willen oppakken en oplossen. Ik heb helaas geen inzage in deze gegevens. Ik adviseer u dit contact even af te wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door shirdesain