Klacht: Opzeggen huur Boiler ZONDER CONTRACT GETEKEND TOCH VERANTWOORDELIJK

op 31 augustus 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik ben per 1 maart 2016 verhuisd vanaf mijn vorige adres in Spijkenisse naar een nieuwe woning. Nu 6 maanden later ben ik er achter gekomen dat Eneco iedere maand een bedrag van €11,41 voor de huur van een warmteboiler int. Nu wil ik deze huur per direct opzeggen wat schijnbaar niet mogelijk is omdat de nieuwe bewoner deze moet overnemen. Eneco gaat een brief sturen naar deze bewoner met de vraag een overname formulier te tekenen. Als deze niet getekend wordt zal het apparaat worden verwijderd. Dit kan nog wel enkele maanden duren aangezien de verwerking van de opzegging alleen al 3 weken betreft.

Tot die tijd verplicht Eneco mij om door te betalen en heeft Eneco al gedreigd met bijkomende kosten. Terwijl ik al ruim 6 maanden niet meer in de woning zit. Ook heb ik Eneco al diverse malen gevraagd naar het huurcontract van deze boiler omdat ik nooit voor een huur of overname heb getekend. De vorige bewoonster heeft met Eneco een contract afgesloten en nu wil Eneco mij voor dit contract verantwoordelijk houden. Dit is natuurlijk te gek voor woorden.

Daarnaast heb ik Eneco ook nooit gemachtigd voor de huur van deze boiler wel heb ik u een machtiging verstrekt voor de levering van Ecostroom en gas maar deze is per 01 januari 2016 gestopt. Ik heb hier ook netjes een eindafrekening van ontvangen. k ben ook nooit gekend in de kosten van de huur van deze boiler na beeindiging van het energiecontract.

De oplossing is:
1. per direct stoppen
2 geld terug vanaf 1 maart omdat ik niet meer in de woning woonde
3. bevestiging van de beëindiging

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 06 september 2016 om 09:57 geantwoord

Beste mevrouw De Sain,

Bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat u niet graag betaalt voor een product of dienst waar u geen gebruik meer van maakt. Uw klacht is in behandeling bij mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven. Zij zullen, mits dit nog niet gebeurt is, contact met u opnemen om dit te verder bespreken.

Rodney
Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door shirdesain