Klacht: Oplichting

Rana8 op 30 juni 2020 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik ben gewoon opgelicht. Eind februari 2019 ben ik gebeld door mijn toenmalige energieleverancier zei vertelden mij dat ze te weinig ingekocht hadden voor dit jaar en dat ze nu 45 euro aan leveringskosten zouden rekenen voor stroom en gas dus 90 euro per maand extra! Maar ze hadden ook een tip voor mij ze werken samen met eneco we kunnen onze gegevens ook zo overzetten dat noemen ze dan overstappen. Ik vertelde ze dat ik van plan was te emigreren 2020 en vroeg ze expliciet of het dan wel handig is om over te stappen. Geen enkel probleem. Dan moest ik mijn bewijs van uitschrijving emailen en was de kous af. Enkele weken later krijg ik een boete van de oude energieleverancier dus ik ze meteen bellen, blijkt dat dit alles een hele grote leugen was. Ik eneco bellen uitleggen wat er gebeurt was zij konden er niks aan doen een extern bedrijf heeft me erin geluisd. Ik kon eneco emailen dus ik gedaan, krijg als antwoord u bent over uw 2 weken bedenktijd heen dus helaas. Ik antwoorden dat dit niet normaal is krijg ik als antwoord dat ik een email moet sturen.
Dus ik ze emailen en toen zeiden ze dat ik beter kon bellen, ik bellen en ja ja hetzelfde verhaal.. De jongen aan de lijn vond het ook erg naar voor mij maar hij beloofde mij ook alleen bewijs van uitschrijving emailen en is ben van hun af. k heb besloten dan maar bij hun te blijven (het is immers maar voor een dik jaar) nu is de tijd aangebroken en ik bel eneco weer, wat denk je? Omdat ik mijn contract vroegtijdig stop krijg ik een boete van 400!!! euro. Meisje aan de lijn schaamde zich en deed haar excuses, don’t Schoot the messenger dus ik heb netjes met haar gesproken en opgehangen daarna mijn klacht geemaild naar eneco. Vol informatie voornaam, achternaam, adres postcode telefoonnummer en klantnummer.
Wat krijg ik terug beste heer mevrouw
What the F sorry hoor kunnen ze niet eens de moeite nemen om mijn naam in te typen? En daarbij ik heb een mondelinge afspraak gemaakt deze is toch ook geldig?! Toen heb ik niet heel netjes gereageerd maar verteld dat ik het niet normaal vind dat zij niet de tijd hebben genomen om überhaupt mijn naam over te typen of te lezen dat ik mevrouw Brouwer ben. Gewoon een commerciële email zo van daar ben ik snel vanaf. Daarop kreeg ik een email met hetzelfde verhaal.. Ik ben gewoon een oor aangenaaid 2x!! Als ik terug kom in de toekomst zal ik nooit en te nimmer zaken doen met eneco! Al krijg ik geld toe, ik adviseer ook iedereen om niks met eneco te maken te krijgen. Ik lees nu zoveel problemen die zij hebben gemaakt bah.

Als zij zich aan hun afspraak houden. Er is afgesproken dat als ik bewijs van uitschrijving toon kosteloos van dit contact af kan komen.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

2 jaren geleden - Beste mevrouw Brouwer, Wat een heftig verhaal. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u wij gemaakte afspraken niet met u nakomen, zeker niet als dit zulke financiële gevolgen heeft voor u. Ik kan me uw frustratie zeker voorstellen. U geeft aan een boete van ons te ontvangen van 400 euro. Dit is echter niet het geval. De boetes die wij in rekening brengen zijn maximaal 125 euro per product, totaal dus 250 euro. Ook geeft u aan dat nadat u klant bent geworden meerdere keren contact met ons heeft gehad, zowel telefonisch als per e-mail. Helaas zie ik onder uw klantgegevens hier niks van terug. Dit terwijl we normaal elke vorm van contact registreren. Heeft u de e-mails die u naar ons toe heeft gestuurd met de reacties daarop nog in uw bezit? Dan ontvang ik deze graag van u zodat ik kan beoordelen of wij uw foutieve informatie hebben gegeven. Met vriendelijke groet, Whitney Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Rana8

2 jaren geleden - Hallo Whitney, Toen ik vanmiddag belde zei de medewerkster precies hetzelfde. Helaas heb ik geen emails meer. Wel de emails van vanmiddag maar daar heeft u op dit moment niks aan. Ik was erg aangegrepen door die hele situatie en uit woedde heb ik alles van eneco verwijderd toendertijd. Ik heb geprobeerd om het terug te halen uit de email prullenbak maar die gaat niet verder dan enkele maanden geleden en toen heb ik met een jonge vriendelijke man gesproken. Maar ja heel stom van mij ik noteer geen namen. Wel heb ik een heel sterk verhaal via WhatsApp over mijn ineens extreem verbruik. (contact met miranda van de klantenservice gehad 19 juli 2019) wat overigens ook nooit opgelost is, weer zo'n kastje naar de muur verhaal. 125 euro per product en een boete ivm met jullie mijn boete betaald hebben bij de energiemaatschappij waar ik nooit weg had moeten gaan. Don't get me wrong jullie zijn allemaal vriendelijke medewerkers en willen me graag helpen maar met al die tijd dat ik bij jullie zit is er nooit iets 100% goed gegaan. Ik heb er een ontzettend zwaar hoofd in.

Reactie van de melder van de klacht Rana8

2 jaren geleden - 16 september 2019 heb ik ook WhatsApp contact gehad met Miranda, ivm de declaratie van de opzegboete, deze had ik na mijn telefoongesprek ingediend 23 mei om 11.40 (het telefoongesprek waar ik me toen bij neergelegd heb om bij jullie te blijven was dus ergens eerder deze ochtend) Het kon even duren voordat ik de declaratie vergoed kreeg, 16 september bijna 4 maanden later ben ik maar weer gaan horen) toen zei Miranda dat ze het meteen doorgezet heeft. Was dus geen fout van mij maar de fout lag bij eneco. Toevallig 2x contact gehad met een Miranda. Het geld is een rib uit mijn lijf maar het is emotioneel veel zwaarder. Zo'n groot en bekend bedrijf, voor mijn gevoel steken ze me neer zonder maar één keer te hoeven knipperen. Metaforisch gezien natuurlijk.

Reactie van de melder van de klacht Rana8

2 jaren geleden - Hallo Eneco, dit geloven jullie nooit, ik wordt net gebeld door consumenten belang wat blijkt, ZIJ zijn degene die mij in deze nachtmerrie gebracht hebben. De man aan de lijn die zijn naam niet meer melde, zei alleen welk bedrijf hij was, (aan het begin heeft hij wel, zijn naam genoemd op het eind van het gesprek vroeg ik hem ernaar en toen zei hij de bedrijfsnaam) het was overigens een vriendelijke jonge man en hij zei me toen ik na de 14 dagen bedenktijd alsnog onder het contract uit had kunnen komen omdat ik onder valse voorwendselen binnen gehaald ben. En eneco had toendertijd hun kunnen bellen om bij hun (consumenten belang) te vragen met welke medewerker ik gesproken had en het contract kunnen terug draaien! Dat kan nu niet meer dus. Maar serieus ik ben nu nog verdrietiger, waarom? Waarom hebben jullie mij toen niet goed geholpen? En gezegd hoe de vork in de steel zat, niet liegen over als ik uitgeschreven ben middels emigratie mijn bewijs kan tonen en kostenloos van jullie af kon komen. Ik begrijp er niks meer van, waarom? Alsjeblieft geef mij een antwoord. Ik weet het ook niet meer. Emigreren kost al veel geld en dan komt ineens zo'n boete om de hoek. Het is maar geld zeggen ze dan maar de emotionele schade is er ook, ik ben gewoon met open ogen/oren in de val getrapt. En waarom.. Waarom doen mensen of bedrijven de normale hard werkende burger dit aan, ik heb altijd ELKE maand netjes op tijd betaald dat doe ik overal en zo wordt ik beloond door eneco..

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 01 juli 2020 om 16:58 geantwoord

Hoi Karin,

Balen dat u de e-mails niet meer heeft. Ik vraag me ook af of u in het begin contact met ons heeft gehad of met de externe partij die u benaderd heeft? Dit omdat er geen enkele vorm van contact is geregistreerd. U geeft aan wel een WhatsApp gesprek met ons bewaard te hebben. Ging dit ook nog over het onderwerp van de overstap of de boetevergoeding?

Het is heel spijtig dat het van het begin al zo mis is gelopen in de communicatie en dat er ook geen contacten zijn geregistreerd. Ik wil zeker graag met u tot een oplossing komen. Mijn voorstel is dat ik aanstaande vrijdag even telefonisch contact met u opneem zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Whitney
Eneco Webcare