Klacht: oplichters

op 19 september 2017 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik ben al een aantal jaren lid van de anwb, heb er tot sinds kort nooit gebruik van hoeven maken, tot we dus op vakantie gingen.
in Duitsland bij memingen kwamen we met pech te staan,
ik bel de anwb en binnen een uurtje waren we weg gesleept en bij de dealer gebracht. zaterdag middag dus de dealer gesloten, ik vraag de man van de adac (de duitse anwb) wat er aan de hand is hij verteld mij de spanrol en multieriem is kapot.
ik vroeg aan de man wanneer hij dacht dat de auto klaar kon zijn, aangezien het zaterdag middag was rond 15:00. de man vertelde me dat het hoog waarschijnlijk dinsdag op zijn vroegst,
oké dus ik dacht, als is langer dan 48 uur moet wachten, dan heb ik recht op een vervangende auto want daar betaal ik ook voor. ik belde de anwb en de dame van de anwb zegt, ja dat klopt we gaan we kijken of we een auto kunnen vinden, zo heb ik na ongeveer elke uur te hebben terug gebeld wat zowat elke keer een uur duurde voor dat ik iemand aan de lijn kreeg, elke keer te horen gekregen, we zijn er mee bezig. ondertussen me zoon van 9 huilen wat is er aan de hand en kunnen we wel ergens eten en slapen ezv, dit duurde tot wel 23:00 voor ik te horen kreeg, nou ja het is lastig een auto met trekhaak te vinden invb vouwwagen, dus moest ik maar een hotel gaan zoeken, lekker uren te hebben moeten wachten. oké 10 km verderop in ottbeuren naar een hotel. volgende dag ging ik weer bellen en het was wederom een drama, ze waren er nog steeds mee bezig, begin van de avond belde een jongeman die zij er staat een auto 200 km bij jullie vandaan maar dat koste ongeveer 600 euro om er met een taxi te komen en we kregen dan 200 euro vergoed van de anwb, waarop ik zeg nou laten we even niet doen, deze man ging het bedrijf bellen waar de vervangende auto stond om te vragen of ze deze wouden brengen, dat koste de anwb ook ongeveer 600. dus deze kwam te vervallen, later in de avond belde de jongeman weer en vertelde mij ik heb een auto hier in Apeldoorn en die komt morgen ochtend gelijk jou kant op, ik denk weet je wat laat deze auto niet gelijk vertrekken, maar reserveer hem wel!!!, ik ga morgen ochtend naar de dealer om te kijken of ze de spullen op voorraad hebben, want dan is het zonde om de vervangende auto af te sturen. dus ik de volgende ochtend naar de dealer en helaas werd op zijn vroegst dinsdag, ik direct naar de anwb gebeld om te zeggen dat de auto afgestuurd kan worden, dus zo gezegd zo gedaan. word ik even later terug gebeld door de anwb met ik heb slecht nieuws, oh ik vraag wat is er dan, de auto komt niet jullie kant op.
ik zeg wat!!! ja de auto is waarschijnlijk dinsdag klaar dus je moet maar even wachten, ik zeg waar betaal ik dan die vervangende service voor. we konden een schrale vergoeding krijgen van 75 euro, waar ik nooit mijn koste mee kon dekken, voor de dag extra die ik moest blijven, omdat de anwb vond dat ik geen recht had op een auto,
zo kwaad dat ik was, terug naar het hotel. ik weer bellen om te vragen wat voor wan gedrag dit is van de anwb, heb div. mensen aan de lijn gehad en uren aan belkosten verspeeld, uit eindelijk kon ik na lang aandringen een leiding gevende spreken, waarmee we tot een gepaste oplossing kwamen. omdat hij zelf ook wel toe gaf dat het idd allemaal niet zo had moeten lopen. er waren div fouten gemaakt, we kregen een vergoeding!! 75,-per persoon, per nacht voor 2 dagen, we waren met zijn 3e dus ik maar netjes alles op papier ik kom op alles bij elkaar voor 2 dagen op 444,- en een beetje. dit is voor 2 dagen hotel, 6 keer met de taxi heen en weer en eten en drinken. oké vrede ermee dinsdag konden we onze rijs vervolgen.

ik dien op vakantie mijn declaratie in, inmiddels thuis gekomen krijg ik mail dat ik de taxi bonnen niet heb in gediend, mijn reactie is sinds wanneer krijg je een bon bij een taxi rit? ik heb die nog nooit gehad.
maar buiten dat, het is een vergoeding die we zouden krijgen en er is helemaal niet over bonnetjes gesproken,
nu wil dus de afdeling facturatie niet betalen omdat er geen bonnen zijn van de taxi rit, ben in totaal 6 ritjes gemaakt van 25,- per rit, er belde laatst een man van de anwb die ons af wou schepen met een vvv bon van 50,- of 3 kaartjes voor de Efteling,

om een lang verhaal kort te maken word je gewoon opgelicht!!! je betaald voor iets wat je niet krijgt (contract vredebreuk) en ze komen hun beloften/afspraken ook niet na, er is onderling tussen de afdelingen bij de anwb nauwelijks tot geen goed communicatie blijkt,

ik kreeg een sms met het volgende:
Dossierno:1707295924 nodig voor 2 x hotel 75,- pp pn mvrgr anwb.
hoe moet ik hier nou uit halen dat de afdeling facturatie bonnen wil zien??? wat deze afdeling wil niet betalen!

de anwb had de hotel kosten al kunnen uit keren die bon hebben ze wel, ook dat hebben ze niet gedaan,
de anwb had ook al de eten en drinken kosten kunnen uit keren, hebben ze nog niet gedaan, hebben ze geen bon van maar doen ze blijkbaar niet moeilijk over!?
en de taxi kosten willen ze dan niet uit keren vanwege er geen bonnetje is,

Gewenste Oplossing:

als de overeengekomen regeling na gekomen word,
dat houd in het gedeclareerde bedrag uit betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dreday