Klacht: Opheffenblokkeren flexibel krediet

op 20 april 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Abn wil mijn flexibel contract blokkeren om reden dat ik in de toekomst wellicht in de problemen kom m b t de betaalbaarheid van het krediet
Op dit moment staat dit op 0 euro en maakt ik geen gebruik van dit krediet.
In een eerdere brief gaf de bank aan dat ik als ik met pensioen ga wellicht moeilijker mijn verplichtingen kan doen. Daarom tot pensioendatum nog aan houden daarna omzetten ( ben nog 3 jaar van mijn pensioen )
Ben in middels gestopt met werken en heb daarom een paar maanden geleden mijn krediet in eens op 0 gezet.
En toe kwam de brief om de zaak al eerder te blokkeren.
Ik vind dit typisch een geval van “ hij staat op Nul dus nu kunnen we er snel van af. “ gedachte van de bank.
Ik voel mij dus als trouwe klant van de Abn echt bij de neus genomen.
Ik wil mijn krediet ook al gebruik ik het niet handhaven zoals in de eerste brief werd aangegeven nl tot mijn pensioen datum en daarna stoppen of omzetten in een ander krediet

Als ik mijn krediet tot pensioendatum kan blijven behouden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

5 maanden geleden - Goedemiddag heermevrouw,Ik begrijp dat er vragen enof zorgen omtrent deze wijzigingen zijn. Hier geeft onze afdeling Lenen dan ook graag extra toelichting op. Onze afdeling lenen is bereikbaar via: 020 -628 00 76. Te bereiken van 09:00 tot 17:00 uur. Na werktijd kan een mail gestuurd worden naar: [email protected] vriendelijke groet,Bas ABN AMRO Webcare

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 19 mei 2020 om 12:17 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare de klacht op 20 april in behandeling genomen. Via het forum hebben we aangegeven dat de afdeling Lenen een extra toelichting kan geven. Omdat we via het forum geen reactie hebben gehad, sluiten we hier de klacht. Uiteraard kan de klant alsnog altijd bellen met ons.

Alle klachten die gemeld zijn door Houbraken