Klacht: Opgelicht door partij die samenwerkt met eneco

op 24 april 2020 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Telefonisch ben ik benaderd door een partij die voor Eneco (energie collectief).

Ze hebben mij beloofd goedkoper te zijn dan de toen huidige aanbieder Budget Energie.

Wat er niet verteld is, is dat Energie Collectief provisie krijgt die ook door mij als klant betaald wordt. Voor gas en licht ben ik 24 euro extra kwijt per maand. Dit kwam aan het licht toen een medewerker mij hierop wees.

Na een jaar kreeg ik de eindafrekening. 564 euro betalen. Meteen besloten om weg te gaan bij eneco.

Dan komt de afrekening. Vanaf April neem ik stroom af bij Budget energie maar kreeg wel een voorschot nota van Eneco. Die nota plus de eindafrekening is totaal 432,18.

De medewerker van Eneco zei niet meer te werken met Energie Collectief wat bevestigd van malafide werkzaamheden aan de kant van Eneco en Energie Collectief.

Ik wil het betaalde deel van de provisie met terugwerkende kracht terug. Dit is 24 euro per maand voor minimaal 15 maanden.

Dit is in totaal 360 euro waarvan ik niet wist dat dit extra kosten zouden zijn bij het aannemen van stroom bij Eneco via Energie Collectief

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

4 maanden geleden - Beste heer, mevrouw,Bedankt voor het delen van uw ervaring.Ik zorg er graag voor dat een collega van de zakelijke klantenservice contact met u opneemt om dit te bespreken. Bent u overdag bereikbaar op het aangegeven mobiele telefoonnummer? Heeft u een voorkeur op welk tijdstip er contact opgenomen word?Ik verneem graag van u.Met vriendelijke groet, Vincent Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht pbouman

4 maanden geleden - Goedemorgen,Bellen kan op elk moment.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 30 april 2020 om 15:12 geantwoord

Bedankt voor de snelle terugkoppeling!

Ik heb zojuist intern contact opgenomen met mijn collega's met het verzoek contact op te nemen met u.
Binnen enkele werkdagen heeft u contact, ik vermoed dat dit sneller zal gaan maar dit kan tegenwoordig iets uitlopen.

Ik hoop u zo toch goed op weg te hebben geholpen.

Vincent
Eneco Webcare

Bericht van Eneco

4 maanden geleden - Vervelend om te lezen, dit gaat in de regel een stuk sneller. Mijn excuses hiervoor!Ik ga voor u naar waar de oponthoud aan te wijten valt en zorg er voor dat er alsnog contact word opgenomen.

Heeft op 29 mei 2020 om 14:58 geantwoord

Nog steeds geen gehoor van Eneco!

Dit begint wel heel vervelend te worden.

Alle klachten die gemeld zijn door pbouman