Klacht: Opgelicht door Eneco maffia

Mark Vos op 18 december 2021 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Belachelijk dat ik hooguit 3 weken(!) elektra heb afgenomen van Eneco en dit onmogelijke bedrag van €1079,- moet betalen…Weet niet waar jullie dit idiote bedrag vandaan halen,maar hier word ik niet blij van.Ik werd vorige maand GEDWONGEN om van Welkom Energie naar Eneco over te stappen en hier was ik al niet blij mee.
Ik ben normaliter rond de €400,- aan energiekosten per maand kwijt (en bij IEDERE andere energieleverancier die we gehad hebben!),maar dit bedrag wat jullie mij nu vragen te betalen slaat echt helemaal nergens op!
Jullie moeten je schamen!!!
Ik hoorde al via diverse kanalen dat Eneco achterlijke prijzen durven te vragen,maar zulke ellendelingen als jullie heb ik nog nooit meegemaakt…dacht dat de Nuon erg was,pfff…

Ik wil een gespecificeerde nota zien van jullie zodat ik inzage heb waar Eneco het fckn lef vandaan haalt om dit belachelijke bedrag te durven vragen aan iemand die nog geen 3 weken stroom ontvangen heeft,terwijl dit niet eens gewenst was om Eneco drama te krijgen.

De groeten

Fam.Vos
Lou Costellostraat 22
1325CN Almere

ps
Ik zal iig de media (Kassa,Opgelicht en Ombudsman etc…) inlichten dat Eneco de boel weer eens aan het frauderen is.

Bah!

Halvering of evt kwijtschelding van de veel te hoge nota op z'n minst...en excuses want dit is te ziek voor woorden gewoon!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 20 december 2021 om 14:43 geantwoord

Beste Mark,

In uw bericht lees ik dat u ontdaan bent over de ontvangen eindnota voor een periode van hooguit 3 weken. De eindnota bedraagt 1076,45 euro en u heeft het gevoel dat we aan het frauderen zijn. Graag informeer ik u als volgt.

Eindnota op basis van werkelijke meterstanden
Ik kan me uw ongenoegen over de ontvangen eindnota goed voorstellen. Het is inderdaad een aanzienlijk bedrag voor een korte periode. Toch betekent dit niet automatisch dat de nota niet klopt. We hebben de eindnota gebaseerd op werkelijke begin- en eindmeterstanden. Apart van dit bericht, sturen we u de specificatie van de eindnota per e-mail nog eens toe.

Verbruik
Op pagina 6 van 7 ziet u de specificatie van uw verbruik. Volgens de werkelijke meterstanden heeft u tussen 1 november 2021 en 15 december 2021 in totaal 3862 kWh afgenomen. Dat is een relatief hoog stroomverbruik voor een korte periode. Deze hoeveelheid zorgt er voor (naast de hogere stroomtarieven) dat u een bijbetaling ontvangen heeft van ons.

Controle eindnota
Eneco houdt zich op geen enkele wijze bezig met fraudeleuze handelingen. Ik raad u aan de eindnota goed te controleren en ook uw meterstanden. Als er volgens u iets niet klopt aan de eindnota, horen we dat graag van u zodat we met u mee kunnen kijken.

Betaling
Klopt de eindnota ondanks het hoge bedrag wel, dan bieden we u een betalingsregeling aan, als u daarvan gebruik wilt maken. Neemt u daarover dan wel voor 20 januari 2022 contact met ons op.

Heeft u verder nog vragen?
Op eneco.nl/klantenservice vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Bel dan naar onze Klantenservice via telefoonnummer 088 - 8955 955 (u betaalt uw gebruikelijke belkosten).

Ik wens u fijne feestdagen toe.

Kelly,
Eneco Webcare