Klacht: OPGELICHT

op 12 september 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ook ik ben slachtoffer geworden van oplichting. Via marktplaats contact gehad, adres doorgegeven en via Tikkie geld overgemaakt. Daarna nooit meer wat van deze persoon gehoord. Aangifte gedaan, maar daar gebeurd natuurlijk niks mee. Het rare is wel dat, dat nadat ik betaald had via Tikkie, ze dit betaalverzoek geblokkeerd hebben!

Als ik mijn geld terug krijg.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

3 maanden geleden - Beste Ruben, Wat balen dat je met oplichting te maken hebt. Helaas komt dit via Marktplaats vaker voor. Tikkie is een middel wat je kunt gebruiken voor betalingen. Het is niet mogelijk om overgemaakt geld via Tikkie terug te halen. Uiteraard willen wij niet dat onze Tikkie app gebruikt wordt om mensen op te lichten. Wanneer dit duidelijk is wordt de oplichter dan ook geblokkeerd voor het gebruik van de app. Helaas was dit in jouw geval te laat. In zo’n situatie is aangifte bij de politie de actie die je moet ondernemen. Je geeft aan dat je dit al hebt gedaan. Om dit in de toekomst te voorkomen is het ophalen en dan betalen van een product het beste. Ik snap dat dit niet altijd een optie is, maar helaas zijn er mensen die misbruik maken van dit soort situaties. Hopelijk levert de aangifte alsnog een positief resultaat voor je op. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 14 september 2018 om 07:54 geantwoord

Beste Ruben.
We hebben via dit forum eerder uitleg gegeven over welke actie ondernomen kan worden. Helaas kunnen we niet meer betekenen in geval van oplichting. Aangifte bij de politie en melding maken bij Tikkie zelf is het enige dat we kunnen adviseren. We sluiten daarom de klacht via dit forum.

Mochten je nog meer vragen hebben kun altijd contact opnemen. Via WhatsApp zijn we bereikbaar op 0613660024 en telefonisch op 0900-0024.

Vriendelijke groeten,

Ever-Jan