Klacht: openstaande notas vlgs Nuon

op 02 augustus 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

We hebben met onze (reeds opgeheven bv) een probleem met Nuon.
Er is enorm vaak gebeld met Nuon, uiteindelijk een betalingsregeling afgesproken en die netjes betaald. Helaas trok Nuon opeens een bedrag van 340 euro onterecht van de rekening, we hadden een betalingsregeling van 97 euro per maand. Het bedrag van 340 heb ik gestorneerd, daarna begon de sores opnieuw, volgens nuon hadden we de 340 euro al eens onterecht terug gestort gehad op onze rekening wat echter niet het geval was. Wij moesten maar bewijzen dat we dat geld niet gehad hadden, afijn veel uitzoekwerk en aan de telefoon hangen..
uiteindelijk is de 97 euro regeling weer verder gegaan, echter hebben wij Nuon een nota gestuurd in februari 2017 van 317,63 voor al het uitzoekwerk, e mail, telefoontjes etc.
Nuon heeft niet gereclameerd op de nota en ook de nota niet retour gestuurd. Nu hebben we de laatste termijnen van nuon verrekend met onze openstaande nota en nu begint alle gezeur weer. Incassokosten, ellende en gezeur.
De financiele administratie bij Nuon is een ramp! Je word maar doorverwezen, krijgt geen antwoord en er volgen direct dikke incassokosten.
Wat moet je hier nu mee?
we worden gewoon bestolen door nuon.
Wat een vreselijk bedrijf!

Dat ze eens ophouden en hun fouten toegeven!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 02 augustus 2017 om 15:05 geantwoord

Goedemiddag,

Een verrekening heeft niet plaatsgevonden omdat de aanvraag van de compensatie niet is aangenomen. Daarom hebben wij zelf incassokosten berekend en het dossier uit handen gegeven naar de deurwaarder. De deurwaarder vraagt inderdaad ook incassokosten over de opgelopen schuld.

Op de eerste aanvraag van vergoeding van onkosten hebben wij gereageerd. Wij bieden u een compensatie aan van € 75,00 en hier bent u niet op ingegaan. Ondanks dat wij snappen dat dat niet het gewenste antwoord is op uw aanvraag, hopen we dat u daarmee voldoende geinformeerd bent.

Groeten, Nancy

Heeft op 03 augustus 2017 om 08:37 geantwoord

Nuon moet gewoon de factuur betalen die wij gestuurd hadden ( dus verrekening van de factuur met hun vordering erkennen)
Door een vergoeding van 75 euro toe te kennen geeft nuon toe dat ze het helemaal verkeerd hadden met hun beweringen. Dat mij dat een vreselijk pak werk opgeleverd heeft en enorme wachttijden aan de telefoon en een enorm stuk ergenis dat je je verhaal 5 keer aan iemand anders moet vertellen, wil ik gewoon betaald hebben. Ik heb aan tijd 3,5 uur verknoeit met de onzin en ellende van Nuon. Ik werk niet voor € 21,43 per uur wat Nuon mij vergoeden wil. Ik werk voor € 75,00 per uur. Dat wil ik gewoon betaald hebben en ik wil de onterecht betaalde kosten van € 79,95 betaald aan GGN terug hebben, alsmede eis ik van Nuon dat ze alle extra kosten van hun nota halen.
Anders maar naar de rechter. De huis jurist zit er voor klaar.....

Reactie van de melder van de klacht dmftrade

4 maanden geleden - Nuon kan mijn factuur wel "afwijzen" ze hebben niet gereclameerd op de nota binnen de gestelde termijn . Ik wijs bij deze hun onzinnige nota met absurde kosten ook af. Als nuon deze houding blijft handhaven zal ik ook een deurwaarder inschakelen voor mijn vordering. Ik ben er zo zat van, de oorlog met nuon continues.......

Bericht van Nuon

3 maanden geleden - Ik zie dat er een oplossing is besproken met de collega's van de klantenservice. Bent u naar tevredenheid geholpen dan stel ik voor deze klacht te sluiten. Groeten, Jeppe

Alle klachten die gemeld zijn door dmftrade