Klacht: Openstaand bedrag 2014 pas in 2016 bij jaarnota bovenwater!

op 21 juni 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik heb eindelijk is een keer een groot bedrag terug kunnen krijgen van de eneco (jaarnota 2016). Er zou de eerste termijn vanaf gehaald worden waardoor het resterende bedrag overgemaakt zou worden. Helaas stond er op mijn rekening en kleiner bedrag dan benoemd in de stukken. Ik heb meteen op 21-06-2016 contact opgenomen met eneco en heb toen Erik Klaasen aan de lijn gehad. Die kon mij alleen vertellen dat het om een bedrag van 2014 ging dat nog openstaand op mijn oude adres. Hij kon niet vertellen om welke periode het ging waar het bedrag betrekking op had. En het ergste nog hij kon geen stukken vinden over eventuele correspondentie over dit bedrag. Ook op mijn eneco staan er geen openstaande bedragen omschreven. Een paar maanden geleden heb ik nog contact gehad met een collega over een openstaand bedrag die ik had en heb daarover een regeling getroffen en afbetaald. Ik heb daarna nog contact gehad om te vragen of alles inderdaad is afgelost en de collega gaf toen aan dat er in totaal nog een bedrag van 0,01 cent open stond en dat ik dat moest voldoen. En dat er dan niks meer open staat. De 0,01 cent heb ik toen voldaan met de veronderstelling dat ik geen openstaande bedragen meer heb zoals de medewerker van eneco mij aangaf. Hoe kan het zijn dat ik een bedrag van 107 euro open heb staan over 2014 en dat jullie mij daar nooit over hebben gecommuniceerd. En dat pas in 2016 wanneer ik eindelijk is een keer een hoog bedrag van jullie terug moet krijgen dat bedrag boven water springt. Ik heb van me leven nooit meegemaakt bij eneco dat er een openstaand bedrag 2 jaar open blijft staan zonder gevolgen van bijvoorbeeld afsluiting of dergelijk. Ik wil graag mijn geld terug.

Ik wil graag mijn resterende bedrag van 107 euro op me rekening gestort krijgen. Er is duidelijk door u collega's aan mij aangegeven dat er niks meer open staat. Ik heb nooit brieven ontvangen over dit bedrag. Uw collega's kunnen mij niks vertellen over de aard van dit bedrag en kunnen er ook geen correspondentie over terug vinden.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 21 juni 2016 om 13:55 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik begrijp dat dit voor u als een onaangename verrassing komt. Graag geef ik u meer uitleg.

Op uw oude, voormalige adres stond al geruimte tijd een bedrag open van 107,04 euro. We hebben u hier in de loop van de jaren ook herinneringen over gestuurd, alleen zijn die hoogstwaarschijnlijk naar uw oude adres gegaan. Heel spijtig natuurlijk, waarvoor excuses. Omdat we een bedrag niet eeuwig open laten staan, hebben wij dit bedrag na verloop van tijd zogenaamd 'geparkeerd' en hebben we ook geen aanmaningen e.d. meer verstuurd. Nu er echter een creditbedrag is ontstaan op uw huidige jaarnota, verrekenen we het logischerwijs alsnog met het oude, openstaande bedrag. Ik vind het heel vervelend, maar we hebben wel de juiste procedure gevolgd. Het bedrag wat nu aan je uitgekeerd is, is om die reden dan ook correct.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is voor je.

Martijn, Eneco

Reactie van de melder van de klacht rr selassa

9 maanden geleden - De juiste procedure gevolgd? Wij hebben nooit stukken ontvangen over dit bedrag terwijl jullie wel op de hoogte zijn van ons nieuwe adres gegevens. De stukken van mijn oude adres werden gewoon naar mijn nieuwe adres verstuurd. Het openstaande bedrag die ik op mijn oude adres had daarvan had ik bij jullie een regeling. En die regeling werd iedere maand betaald. Gelukkig heb ik nog een brief kunnen vinden van van die regeling van mijn oude woning. Waarin jullie mij aangeven dat mijn regeling toen is komen te vervallen omdat ik niet op tijd betaald had en dat er voor mijn oude woning nog een bedrag van 58,40 open staat. Ik heb toen meteen gebeld en heb ook de naam van de persoon (toevallig) genoteerd. Het ging om mevrouw Nsyn zij gaf mij aan dat er op mijn oude woning nog een bedrag van 58,41 open staat en dat er nu nog een bedrag van 0,01 cent openstaat. Ik had toen het bedrag van 58,40 overgemaakt op mijn nieuwe klantnummer in plaats van mijn oude klantnummer. Maar dit zou volgen mevrouw Nsyn goed komen en ik moest volgens haar alleen nog 0,01 cent overmaken en dan was alles van mijn oude woning voldaan. Dus hetgeen wat jullie aangeven over correspondentie die hoogstwaarschijnlijk naar mijn oude woning is gegaan is niet WAAR. Ik heb hiervan schriftelijk bewijs dat er wel stukken van mijn vorige adres naar mij toe werden gestuurd. Ik wil graag dat er niet binnen een half uur maar uitgebreid gekeken wordt hiernaar.

Bericht van Eneco

9 maanden geleden - Beste heer, mevrouw, Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik begrijp de verwarring, op je oude adres was er echter zowel een account 2 als 3. Het openstaande bedrag waar je credit van de jaarnota mee verrekend is heeft betrekking op account 2. De contracten op dit account waren actief van 24-12-2012 tot 02-01-2014. Het bedrag van 107,40 euro heeft hier dan ook betrekking op. Na 02-01-2014 gingen je contracten verder op het derde account, waar het beëindigd werd op 01-06-2015. Ik begrijp dat beide accounts voor onduidelijkheid zorgen. Op account 3 was inderdaad alles netjes betaald, maar op de ander was dit dus spijtig genoeg niet het geval. De verrekening is om die reden dan ook terecht. Met vriendelijke groet, Martijn, Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door rr selassa