Klacht: onzorgvuldig omgaan met gegevens

op 05 juni 2018 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In mei kreeg ik een aanbieding van Eneco aan de deur. Klonk wel aantrekkelijk, heb een voorlopig contract ondertekend waar je 14 dagen wettelijke opzegtermijn voor hebt. 7 mei kreeg ik het contract via de mail, 18 mei heb ik het opgezegd. Vóór de uiterlijke datum. Bevestiging van Eneco ontvangen.
MAAR: toch krijg ik mails over het nieuwe contract maar op een ander adres. Blijkt dat er een contract op mijn naam en mijn bankrekening nummer staat maar op een ander adres. Ze hebben dus gegevens door elkaar gehaald.
Ik heb al wel vier keer gebeld over dit probleem maar het word gewoon niet opgelost terwijl dat wel aan de telefoon word gezegd.
Straks dan word er nog geld van mijn rekening gehaald maar ik heb GEEN contract met Eneco.

Als Eneco AL mijn gegevens verwijderd en de gegevens van de andere klant in orde hersteld.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 05 juni 2018 om 11:37 geantwoord

Beste KOtten92,
Goed dat u deze situatie kenbaar maakt bij ons. Onze excuses voor de vertraging, dit had inderdaad al eerder opgelost moeten zijn. Ik heb inmiddels mijn collega's geïnstrueerd het contract ongedaan te maken, zodat de oude situatie hersteld kan worden. Dit verzoek wordt binnen vijf werkdagen opgepakt.

Mocht u hier nog vragen over hebben, dan kunt u deze stellen via bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Telefonisch zijn wij te bereiken op 088 - 8 955 955 (u betaalt hiervoor uw gebruikelijke belkosten).

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Vriendelijke groet,
Denise
Eneco Webcare

Heeft op 07 juni 2018 om 13:59 geantwoord

Hallo Denise,

Ik hoop dat het zsm word opgelost want ik zie nu dat er 100 euro van eneco is gestort op mijn bankrekening.. het is dus nog niet opgelost.

Ter info: ik heb gisteren de jongeman gesproken die aan mijn deur stond (hij had namelijk zijn nummer achtergelaten). Samen zijn we er achter gekomen dat mijn naam op 2 verschillende contracten staat, één ondertekend door hem en één ondertekend door iemand anders één dag later. Dat klopt dus niet en daar is het mis gegaan denk ik. Ik denk dat één contract misschien is opgezegd en de andere niet. Maargoed hoe komen al mijn gegevens terecht op twee contracten? En hoe kan het dat ik steeds mails blijf krijgen met een ander adres?

Reactie van de melder van de klacht KOtten92

2 jaren geleden - Mooi is dat, heb nu ook een brief gekregen met dat het 'nieuw contract' waarbij een automatische incasso op mijn rekeningnummer staat! Echt dit is zo vermoeiend, ik zit nu lekker met een probleem opgescheept waar ik niet om heb gevraagd.

Bericht van Eneco

2 jaren geleden - Beste KOtten92, We zijn nog druk bezig met de annulering. Als er meer nieuws is, komen we er op terug. We verwachten dat dat volgende week is. Met vriendelijke groet, Eneco Webcare

Bericht van Eneco

2 jaren geleden - Beste KOtten92, Bedankt voor uw reactie. Het contract voor het foutieve adres, wat uw naam bevatte, is ondertussen geannuleerd. Van het tweede contract (waarvan uw de contractbevestiging heeft ontvangen) had ik nog geen weet. Om deze op te zoeken (en zo nodig te annuleren) heb ik de juiste adresgegevens nodig. In verband met uw privacy en die van anderen, is het niet wenselijk deze gegevens via deze openbare weg te delen. Kunt u om deze reden ons een bericht sturen via Facebook enof Twitter? Ik lees u graag terug. Vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht KOtten92

2 jaren geleden - Ik heb nog een vraag. Ik heb twee keer een eenmalige nota ontvangen waarin staat dat ik 50 euro moet betalen. Dat is dus die 100 euro van het welkomstcadeau. Word dit van mijn rekening afgeschreven of moet ik dit zelf overmaken?

Alle klachten die gemeld zijn door KOtten92