Klacht: Onwil om dubbele afschrijving door storing pinautomaat te retourneren

op 17 april 2019 over ING in de categorie Banken

Er is een dubbele afschrijving gedaan via contactloos betalen door zogenaamde storing pinautomaat. Winkelier heeft maar 1 bijschrijving ontvangen. Zowel wij als winkelier zijn klant bij ING dus kunnen ze het zo controleren in hun eigen systeem. ING zegt niets te kunnen doen.Soort gelijke klachten zijn er ook al in 2016. En ING maar zeggen dat het niet kan. Maar gegevens van 2 rekeningen vergelijken kunnen ze blijkbaar niet

Als ik mijn geld terug heb en ING haar beleid heeft bijgesteld.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

1 maand geleden - Beste Ronald,Ontzettend jammer om te lezen dat er een dubbele boeking op jouw rekening is geplaatst! Ik snap volledig dat het logisch klinkt dat beide rekeningen nu naast elkaar gelegd moeten worden om te controleren of het ook twee keer bijgeschreven is op de tegenrekening. Vanwege privacybeleid is dit níét mogelijk.Je kan uitsluitend jouw eigen rekeninggegevens opvragen. Ditzelfde geldt uiteraard ook voor de winkelier! Als jullie beide een afschrift uitdraaien van de betreffende dagen dan kunnen jullie aan de hand daarvan zien of de af- en bijschrijvingen overeenkomen.Het is niet zo dat één van beide afschrijvingen nog in reservering staat, toch?Met vriendelijke groet,Sebas ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht RonaldSl

1 maand geleden - Er is geen reservering. Wij zien 2 afschrijvingen en de winkelier 1 bijschrijving. Beide gebeld met ING en dan krijg je het privacy verhaal en dan houdt het op?? Bij ING zwerft nu ergens mijn geld en blijkbaar wil ING dat graag achterover drukken. Graag een voorstel voor een oplossing ipv altijd zeggen wat er niet kan.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 18 april 2019 om 15:39 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Voor de zekerheid: een reservering is te herkennen aan het sterretje wat achter een afschrijvingbetaling staat. Wanneer het bedrag daadwerkelijk tweemaal definitief is afgeschreven dan heeft de winkelier dit ook tweemaal ontvangen. Het is namelijk niet mogelijk dat dit op een andere rekening staat dan 1 van de 2 rekeningen (jouw rekening of de winkelier).

In geval van een dubbele afschrijving is het altijd benodigd om dit via de winkel op te lossen. Dit vindt namelijk zijn oorzaak in een storing bij de Betaalautomaat van de winkelier. Wij zijn niet bevoegd dit bedrag terug te boeken, omdat deze betaling is bevestigd middels een pincode.

Het aanmaken van een boekingsonderzoek is vanuit ons dan ook helaas geen mogelijkheid. De mogelijke oplossing is contact opnemen met de winkelier om dit bedrag terug te boeken.

Groeten,

Nick
ING Webcare

Heeft op 18 april 2019 om 17:22 geantwoord

ING leest niet en biedt ook geen oplossing. Er is geen pincode ingetoetst. Ja het is twee keer afgeschreven (een week geleden al ondertussen) en dus geen reservering. De winkelier heeft slechts één bijschrijving. Hij heeft ons zelfs inzage gegeven in zijn administratie. ING beweert dat het niet kan. Het gebeurt dus wel. Een geval van wil niet i.p.v. kan niet. Twee ING rekeningen naast elkaar leggen middels boekenonderzoek kan toch totaal niet moeilijk zijn. De klant is weer de dupe en zijn geld kwijt helaas

Alle klachten die gemeld zijn door RonaldSl