Klacht: Onvoorstelbaar slechte service

op 10 augustus 2017 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

Eind december 2014 is er bij ons een keuken geplaatst door Keukenkampioen, met daarin een compacte bakoven van het merk BOSCH. Deze oven is sinds enkele maanden defect. Bij bezoek van een BOSCH monteur, blijkt dat de benodigde stickers niet op het apparaat aanwezig waren, waardoor reparatie simpelweg niet mogelijk blijkt te zijn. Het apparaat is ons door Keukenkampioen geleverd zonder stickers.

Contact opgenomen met Keukenkampioen om te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Kortaf nul op rekest en verwijzing naar BOSCH. BOSCH geeft in deze zaak aan dat het geld is betaald aan Keukenkampioen, Keukenkampioen het product zonder stickers heeft geleverd en het product zonder stickers simpelweg niet gerepareerd kan worden.

Wij zitten dus met een oven waar flink voor is betaald en die na twee jaren niet te repareren blijkt door de afwezigheid van twee stickers.

Kort gezegd meerdere telefoongesprekken met Keukenkampioen gevoerd, waarbij de consument in dit geval de dupe blijkt te zijn. Het enige aanbod dat Keukenkampioen na het derde telefoongesprek kan doen is een vergoeding van 150,- op een nieuw oven van 1599,-.

Dat is een bedrag van 1449,-. Logischerwijs zijn wij niet bereid om een dergelijk bedrag neer te leggen voor de fout van een ander.

BOSCH was op de hoogte van deze situatie en was in tegenstelling tot Keukenkampioen wel bereid om met ons mee te denken, ook al waren zij ons niets verschuldigd. BOSCH heeft kosteloos een monteur langs gestuurd om te bekijken wat ze konden doen. Door hem is aangegeven dat het ontbreken van de stickers EEN BEWUSTE ACTIE geweest moet zijn, zonder sticker verlaat het apparaat de fabriek namelijk niet. Door hem is eveneens aangegeven dat het best eens zou kunnen zijn dat ER EEN MINDER GOED PRODUCT IS AFGELEVERD DOOR KEUKENKAMPIOEN DAN WAAR VOOR BETAALD IS.

Dit laatste is telefonisch ontkend noch bevestigd. ‘hier kan ik geen uitspraken over doen’.

BOSCH komt tegemoet door een oven aan te bieden voor een gereduceerd tarief (goedkoper dan Keukenkampioen). Na discussies van maanden lang hebben wij (moe van de situatie) besloten om dit aanbod aan te nemen. Echter, dat neemt de verantwoordelijkheid van Keukenkampioen niet weg. Bovendien moeten wij nu alsnog een flink bedrag neertellen waarvoor wij vinden dat wij (zeker als consument) niet de verantwoording dragen.

Typisch geval van de zwakke positie van de consument. Keukenkampioen is het gesprek niet aan gegaan en heeft van klantvriendelijkheid en service geen kaas gegeten.

Wij verwachten van Keukenkampioen een geldelijke vergoeding voor de aanschaf van een nieuwe oven, welke wij door toedoen van Keukenkampioen moeten aanschaffen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

1 maand geleden - Beste mevrouw Koorman, Ik begrijp dat het ontzettend vervelend is dat uw apparaat defect is. Ik ga uw klacht bij de teamleider van onze service afdeling neerleggen en zorg ervoor dat er zo spoedig mogelijk contact met u wordt opgenomen. Met vriendelijke groet, Sophie - Webcare Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht Felice K.

1 maand geleden - Geachte Sophie / (Webcare) Keukenkampioen, Een dag na het plaatsen van bovenstaande klacht is de status aangepast naar "in behandeling" en krijg ik het bericht dat er zo spoedig mogelijk contact met mij wordt opgenomen. Inmiddels zijn we een week verder en ben ik op geen enkele wijze benaderd. Wat "in behandeling" betekent, is mij dan ook niet duidelijk. Is Keukenkampioen zo druk met een oplossing zoeken dat er geen tijd is om te bellen? Mag ik er vanuit gaan dat dit alsnog spoedig (vandaag) gebeurt? Anders vrees ik dat ik opnieuw uw klantenservice moet benaderen. Bovendien valt mij op dat alleen al uit de reactie van Keukenkampioen blijkt dat de klacht niet is gelezen. Wellicht raadzaam alvorens een reactie te plaatsen.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 17 augustus 2017 om 13:06 geantwoord

Beste mevrouw Koorman,

Van de afdeling klantenservice heb ik vernomen dat uw klacht reeds in behandeling is en dat hier contact over is geweest. Mocht u hier verder contact over wensen dan verwijs ik u graag door naar mijn collega's van de klantenservice.

Sophie - Webcare Keuken Kampioen

Heeft op 17 augustus 2017 om 13:08 geantwoord

Na uw reactie is er geen contact geweest, ik vermoed dat u verkeerd bent ingelicht. In de klacht zelf kunt u lezen dat er eerder contact is geweest met de klantenservice, wellicht werd hier op gedoeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Felice K.