Klacht: Ontwijkende / Misleidende houding ABN Amro Bank.

op 12 september 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Vanaf April 2017 ben ik bezig om mijn hypotheek welke minder dan 50% van het oorspronkelijk bedrag is, te wijzigen.
Gezien deze wijziging zo geklaard is, kunt u dit regelen met de afdeling Hypotheek zonder advies.
Het is inmiddels midden September, en ik ben nog bezig..

Ik wordt ontweken door de werknemers van de Abn Amro Bank, krijg belletjes en mailtjes dat ik diezelfde dag nog bericht krijg, en vervolgens duur het echt ruime maanden voordat ik na wel 15 mailtjes en 20 belletjes nog geen contact krijg.

Wordt hier echt moedeloos van.. Er zit echt niets anders op dan het verlies nemen en te stoppen met contact zoeken met de ABN Amro Bank.
Ben bijna een half jaar bezig..

Droevig gewoon, en al die maanden de toegezegde wijziging met het rente voordeel misgelopen.

Neem gewoon op een menselijke manier contact op en laat mij als klant weten waar ik aan toe ben. Doe geen valste beloftes, heb ze zwart op wit staan, en vele malen zelfs.

Juiste oplossing is, zorgen dat ik die aangepaste offerte krijg zodat het boetebedrag betaald kan worden en ik kan genieten van de wijziging.

Met inachtneming... de wijziging in laten gaan vanaf de maand dat de wijziging is toegezegd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

2 maanden geleden - Beste J.W. van den Brink, Goed dat je ons dit laat weten. Het is zeker niet de bedoeling dat het wijzigen van een Hypotheek zo stroef verloopt. Mijn excuses hiervoor. Ik heb direct contact opgenomen met een adviseur van de afdeling Hypotheken Zonder Advies, mevrouw Spinola. Zij neemt uiterlijk morgen contact met je op om alles te bespreken. Morgen overleg ik nogmaals met haar om te horen hoe dit gesprek is verlopen. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag. Vriendelijke groet, Rick ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste J.W. van den Brink, De afgelopen 2 weken heeft u een paar keer contact gehad met mevrouw Spinola. Ik ben erg benieuwd of het contact goed loopt en er vorderingen zijn met de hypotheek. Ik hoor graag van u. Vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht J.W. van den Brink

1 maand geleden - Beste mevrouw Elvira, Bedankt voor uw bericht. Inderdaad, vanaf halverwege de maand september is het contact met mevrouw Spinola weer hersteld. Tot mijn vreugd kan ik zeggen dat we na ongeveer anderhalve week de zaak mondeling rond hebben. Momenteel ben ik in afwachting om de aangepaste offerte te ontvangen. Wij gaan dadelijk oktober in, de maand oktober zal nog niet in de nieuwe regeling vallen, dit zal waarschijnlijk november worden. De eerste gewijzigde betaling zal dan op 1 December zijn. Nu heeft mevrouw Spinola wel medegedeeld dat ik van de maand Juli, Aug. en Sept, het verschil in hypotheekrente vergoed zal krijg. Gezien het voor 1 oktober niet schriftelijk afgerond is mag ik er vanuit gaan dat de maand oktober hier tevens bij zit met de daarvoor geldende renteverschillen. Dit neemt echter niet weg dat het voorval gewoonweg te lang heeft geduurd, wij hebben de zaken nu vanaf midden september binnen 2 weken mondeling rond gekregen, en als mevrouw Spinola dit direct begin juni had geregeld dan was alles al voor elkaar geweest. Ik kan dan momenteel ook gerust zeggen dat de abn amro bank momenteel niet in mijn favorietenlijstje staat. Dadelijk worden er nog afhandelingskosten gerekend, ik zou zeggen; ''Laat deze vervallen om het leed iets te verzachten''. Maar dan spreek je maar over een klein bedrag. Zoals ik als particulier naar deze zaak kijk; Ik ben eind maart 2017 gestart met contacten leggen bij de abn voor deze wijziging, je moet dan een procedure door met afspraken maken en online vergaderingen bijwonen, waar je vervolgens doorgeloodst wordt naar de afdeling Hypotheek zonder advies. Hier ben ik 4 hele maanden blijven hangen. Nu ga ik er vanuit dat 1 November de wijziging in zal gaan, daar ik straks 1 december mijn eerste gewijzigde betaling zal overboeken. Die december maand zal dan de 9e maand zijn dat ik kan zeggen,, het is afgerond! Gewoon te Gek voor woorden.

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste J.W. van den Brink, Fijn dat het contact inmiddels hersteld is en dat alles mondeling rond is gemaakt. Hopelijk heeft u de aangepaste offerte ook snel binnen. Gezien de situatie zal ik mevrouw Spinola vragen om ook rekening te houden met het verschil in hypotheekrente over de maand oktober en de afhandelingskosten. Want zoals u zelf ook aangeeft bent u erg lang bezig geweest om alles te regelen. Uiteraard is het belangrijk dat nu alles goed wordt opgelost. Maar daarnaast is uw klacht ook intern doorgezet om te laten zien dat het aanpassen van de hypotheek zo lang heeft geduurd en aandacht moet worden gegeven aan het proces. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Alle klachten die gemeld zijn door J.W. van den Brink