Klacht: Ontploffende Kaiserbroodjes

op 26 april 2017 over Lidl in de categorie Supermarkten

Beste lidl. Zoals elk weekend ontbijten wij met Kaiserbroodjes van de lidl. De oven 10 minuten voor verwarmen en dan 9 a 10 minuutjes de broodjes in de oven. Helaas ging het vanmorgen (zondag 23 april 2017 om 10.00 uur) helemaal mis. Nadat ik de oven had voorverwarmd en de broodjes in de oven had gedaan zat ik op de bank en na een paar minuten ging ik kijken hoelang de broodjes nog in de oven moest. Ik rook niets ongewoons omdat onze keuken afgeschermd is van de woonkamer.

Tot mijn grote schrik zag ik dat er hevig veel rookontwikkeling uit mijn oven kwam en zag ik in een flits dat mijn broodjes nog ruim 2 minuten in de oven horen te zitten tot ze klaar waren. Ik deed de keukendeur open, zette de oven uit en deed het ovendeurtje open. Tot mijn verbazing zag ik dat de broodjes ingedrukt, zwart waren en dat er rookwalmen echt uit een spleet van elke vier broodjes kwamen. Ik vind het raar dat er rook uit een spleet van een broodje komt. Het leek wel alsof er iets in het broodje zat wat in brand was gevlogen. Tot mijn verbazing is er niets aan de hand met mijn magnetron en werkt deze nog prima. Het moet dus wel aan de broodjes hebben gelegen.

Mijn hele huis is begeven door een sterke rooklucht en heb enorm veel spijt dat ik de broodjes heb afgebakken. Ik heb vanalles geprobeerd. Overal staan schaaltjes soda, azijn in een spons, geurkaarsjes en de ramen voordeur, achterdeur staan al heel de dag open.

Nu ik dit schrijf is het in de avond 19.15 uur en is de lucht nog steeds niet te harden, voornamelijk in de keuken en keukenkastjes. Ik ben allang blij dat de keuken niet is afgefikt, maar als u de geur zal ruiken lijkt het net of er hevige brand heeft plaatsgevonden.

Ik baal ook als een stekker dat ik uit mijn snelle reactie en handelen geen foto’s of filmpjes heb kunnen maken. Dan konden jullie zien dat de rook echt uit de broodjes kwam. Nadat we de broodjes naar buiten hadden gegooid, koelde deze ook snel af en stopte deze redelijk snel met roken. Ik heb wel een foto gemaakt van 1 van de broodjes. Daarop zie je dat hij deels zwart is en dat er boven op het broodje een snee zit. Uit deze snee kwam de rookontwikkeling. Dit was bij alle 4 de broodjes.

Ik voel mij noodzakelijk om voor ieders zijn gezondheid een schoonmaakbedrijf in te schakelen om de lucht uit mijn huis te verwijderen. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie dit vergoeden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 26 april 2017 om 11:44 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Ingeborg.