Klacht: Onterechte opzegvergoeding

op 31 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren ontving ik een factuur betreffende opzegvergoeding. Deze is pertinent onjuist.

Op 13 januari jl. heb ik (na eerst ’s morgens al 23 minuten in de wacht te hebben gestaan en de verbinding werd verbroken) om ongeveer 14.30 uur gesproken met uw werknemer de heer Colddijk. (uiteindelijk ongeveer 45 minuten in de wacht gestaan en daarna in een paar minuten opgelost) Na hem alles uitgelegd te hebben heeft hij besloten uit coulance de opzegvergoeding niet in rekening te brengen. Ondanks dat het een fout in uw systeem is en er in mijn ogen dus geen sprake is van coulance maar van het herstellen van een fout uwerzijds, was ik blij met de oplossing omdat die ervoor zorgde dat de discussie was opgelost. Volgens de heer Colddijk kreeg ik hier geen bevestiging van. Dit was nooit zo bij coulance. Hij heeft een aantekening in het systeem gemaakt en mij zijn naam gegeven. Daar kon ik indien nodig op terugvallen. Ik heb voordat ik belde nog in “mijnnuon” gekeken en zag daar dat er geen contract was op dat moment.

Omdat u telefonisch haast onbereikbaar bent (zie hierboven) en ik er weinig vertrouwen meer in heb dat er telefonisch afspraken te maken zijn bij Nuon, verzoek ik u hierbij één en ander in u systemen na te kijken en per omgaande een bevestiging te sturen van de creditering van genoemde factuur. Omdat ik verwacht nog wel een rekening van u te krijgen (één voor elektriciteit en één voor gas) verzoek ik u bij deze om die factuur ook direct te crediteren.

Ik zet hier niet alles uiteen wat ik in de diverse telefoongesprekken met meerdere van uw medewerkers heb besproken omdat u dit als het goed is zelf in uw systemen heeft staan. Mocht het nodig zijn zal ik dit zeker alsnog doen.

In Nuon ben ik erg teleurgesteld. Ook u weet dat de mogelijkheid van overstappen van energieleverancier er gewoon is. Als contracten binnen de aangegeven termijn van 7 dagen worden geannuleerd en dit gewoon telefonisch kan en een mail volgens uw werknemers niet nodig is, mag je er als klant toch vanuit gaan dat het in orde wordt gemaakt. Zeker als ik nog specifiek vraag of, wanneer ik overstap er sprake is van een opzegvergoeding en ik de verzekering krijg dat dit niet het geval zal zijn omdat er geen lopende contracten meer zijn.

Ik ga er vanuit dat ik binnen 5 werkdagen van u een reactie heb mogen ontvangen en dat de facturen gecrediteerd zijn.

Met vriendelijke groet,

Gewenste Oplossing:

crediteren van onjuiste facturen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Nuon

Heeft op 27 januari 2014 om 16:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Gaslek,

Op deze website lezen wij je klacht over de opzegvergoeding van Nuon. Graag kijk ik dit voor je na. Ik zal de opzegvergoeding laten vervallen. Het tegoed van € 106,50 zullen wij aan je uitbetalen.

Met vriendelijke groet,

Joeri
Nuon Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Gaslek