Klacht: onterechte nota

op 01 april 2020 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eneco stuurt onterechte nota en blijft beweren dat deze nota juist is. Eneco incasseert opeens bedragen automatisch, terwijl ik dit al jaren zelf overboek en geen toestemming heb gegeven aan Eneco om dit nu te incasseren. Hierdoor zijn er bedragen verkeerd verrekend door Eneco en beweert Eneco nu dat er een nota openstaat. Als ik dan vraag om welke nota het gaat, krijg ik geen duidelijk antwoord, maar word ik continu doorverwezen naar een overzichtje wat uit t systeem is getrokken en niet klopt. Als bewijs mijn afschrift meegestuurd, waar op staat dat elke maandtermijn netjes is betaald, maar Eneco blijft volhouden dat de nota klopt. Om gek van te worden! Ik dien hierbij een klacht in tegen Eneco en de onwetendheid van de medewerkers die klakkeloos zonder zelf na te denken en e.e.a. uit te zoeken, email conversaties overnemen van hun collega’s. Ik ga overstappen naar een andere energieleverancier, zo dien ik niet behandeld te worden na jaren lang trouwe klant van Eneco!

Gewenste Oplossing:

Als deze nota wordt ingetrokken, want de nota is onjuist.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

8 maanden geleden - Beste heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u het niet eens bent met de nota die momenteel bij ons openstaat en u daarnaast geen volledige duidelijkheid krijgt rondom deze situatie. Ik help u hier graag bij.Om eerst zelf de situatie uit te zoeken, dien ik nog te beschikken over uw klantnummer. Kunt u deze vermelden in het veld 'extra informatie'?Alvast bedankt.Met vriendelijke groet,Denise Eneco Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 04 april 2020 om 11:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw,

Bedankt voor het invullen van uw klantnummer.

Ik heb uw gegevens nagelopen en daar komt het volgende uit. U heeft op het moment nog €9 openstaan vanuit de jaarnota (oorspronkelijk €62,56) en €40 incassokosten. Daarnaast staat de termijnnota voor maart open (€201) waarvoor u tot 8 april de tijd heeft om deze te betalen. Gezien de situatie heb ik de incassokosten voor u kwijt gescholden. Dat betekent dat u enkel nog een achterstand van €9 heeft. Dit bedrag is overigens tot stand gekomen door een verrekening. U ontvangt later vandaag een saldo overzicht per e-mail. Hierin kunt u teruglezen hoe de verrekening is verlopen. Let op: uw overschrijving van 2 april (€201) is verrekend met de jaarnota en de termijnnota voor januari. Voor deze nota's stonden nog bedragen open.

Tussen circa december 2019 en maart 2020 hebben wij de betalingen inderdaad automatisch afgeschreven. Als dit niet de bedoeling was bied ik hiervoor onze excuses aan. Inmiddels staat uw betaalwijze ingesteld op betaling middels acceptgiro. Zo ook voor de termijnnota van april.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Heeft u verdere vragen, dan kunt u deze stellen in een reactie.

Met vriendelijke groet,

Denise
Eneco Webcare

Heeft op 15 april 2020 om 15:56 geantwoord

Helaas klopt de reactie niet van Eneco. Eneco heeft € 40 incassokosten berekend voor een achterstand van € 0,41!!!! Daar ben je dan jarenlang trouwe klant voor bij Eneco. Deze kosten zijn nu (terecht) ingetrokken, want dat slaat natuurlijk nergens op.
Verder zou er nog een termijn openstaan, maar dit klopt niet. Alle maandtermijnen zijn netjes betaald, hier heb ik bewijs van. Ik heb meerdere malen mijn bankafschriften naar Eneco gestuurd maar ze kijken er gewoon niet naar. Nu zou de termijn van januari 2020 openstaan, maar deze is gewoon betaald. Het klopt werkelijk van geen kanten.
Ik heb wederom 2 e-mails gestuurd naar Eneco, maar tot op heden geen reactie.
Wat is dit beschamend en een afgang voor zo'n organisatie. Ik stap in ieder geval over. Ben er klaar mee.

Alle klachten die gemeld zijn door Siam80