Klacht: Onterecht verhoging van 65 euro naar 102 euro per maand

op 04 februari 2014 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Wij zijn op 23 mei gaan wonen op ons huidig adres. In september moesten wij al de meterstanden doorgeven voor jaarafrekening, wat wij enigzins raar vonden. Daar in ging iets niet goed aan onze kant en zijn onze standen geschat. Onze warmte vporschot werd toen verhoogd van 65 euro naar 102 euro. Een verhoging van 47 euro. Wij waren het natuurlijk niet mee eens. En hebben alsnog de meterstanden doorgegeven. En bleek dat het voorschot nog steeds hetzelfde bleef, dus 102 euro. Daarnaast bleek ons verbruik wel onder het voorschot bedrag te zitten (logisch want zomer), maar we moesten wel bijbetalen. Ik heb toen gemaild en toen gaf zij als reden op: “Omdat wij nog niet kunnen zien wat u verbruikt hebben wij u voorschot verhoogd naar 102 euro, wij kunnen dit pas echt zien in Maart 2014. Als u dan nogmaals uw meterstanden doorgeeft dan kunnen we een correctie maken indien nodig.” Dus oftewel, ik moet nu dus onterecht bijbetalen en onterecht een hoger voorschot bedrag betalen. Ik vertik dit.

Ik wil terug naar 65 euro. Als men pas eind maart kan zien wat ons verbruik is, dan zien we het dan wel. Ik wil pas een jaarafrekening zien als er een jaar is verstreken. Dit is gewoon belachelijk! En ik wil geen cent meer betalen dan ik heb verbruikt.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb Eneco een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Eneco

Heeft op 17 februari 2014 om 09:40 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp uw onvrede, zeker omdat u al na een paar maanden uw jaarnota kreeg wat inderdaad geen realistisch beeld gaf (immers alleen zomermaanden en dus geen stookmaanden). Op basis van door u verstrekte gegevens heeft u begin januari een correctienota gekregen waarna het termijnbedrag aangepast werd naar 98,00 euro. Mijn advies is nog steeds om in maart contact met ons op te nemen om op basis van uw huidige meterstand een herberekening te maken. Verder geeft u aan dat u afgerekend wilt worden op een heel jaar. Omdat u zich in mei aanmeldde en we de afrekendatum niet kunnen aanpassen, gebeurde dit in eerste instantie niet. Komend jaar krijgt u de jaarnota echter gewoon over een hele jaar, dus in september 2014. Als blijkt dat uw termijnbedrag niet realistisch was, wordt dit uiteraard verrekend op de jaarnota. Voorts wil ik u nog wel wijzen op de correctienota van 7 januari 2014. Wellicht is de nota aan uw aandacht ontsnapt, want dit bedrag is namelijk nog niet betaald. Ik breek uit coulance de incasso-actie af en laat ook de 20,00 euro boete vervallen. Als u verder nog vragen heeft, verzoek ik u een e-mail te sturen naar onlineservice@eneco.nl t.a.v. 'Martijn'. Met vriendelijke groet, Martijn, Eneco Webcare

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door JackNienke