Klacht: Onterecht betalen van huur watergeiser vanaf 2014 tot nu

op 03 mei 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Hallo Klacht.nl,

Neem ik eens de huur over van een watergeiser en dan ik kom er niet van af! Ik heb hierover meerdere malen een klacht bij ze ingediend bij Eneco en toen hadden ze eindelijk het probleem via facebook opgelost in okt 2014. Klik op deze link om de berichten te volgen: https://www.facebook.com/EnecoNederland/posts/834987319856352

Dus was erg blij dat het eindelijk was opgelost. Ik kreeg ook het geld wat ik onterecht had betaald terug. Maar nu jaren later woon ik in een andere woning met ook weer een huur boiler bij Eneco. Deze hebben we 22 jan 2016 opgezegd en laten ophalen, omdat we zelf een boiler hebben gekocht. Na opzegging merk ik dat er nog steeds geld van mijn rekening werd gehaald. Dus ik begreep er niks van. Heb ik er achteraan gebeld en blijkt dat ik nog steeds de huur van de watergeiser betaal van mijn vorige woning! Dit was toch al opgelost? Volgens de meneer aan de telefoon niet. Ik betaal zolang de watergeiser bij ze terecht is, maar de watergeiser was daar al toen ik er in trok in 2011. Hoe deden ze het dan? Ik woon er niet meer en ik kan ze niet binnen laten. Waarom kunnen we niet tot een oplossing komen?

Ik wordt een beetje radeloos. Heb ik al die jaren dan dubbel betaald?
Die watergeiser is al hartstikke oud en ik begrijp niet waarom er zo moeilijk over wordt gedaan. En dan betaal ik daar nog steeds geld voor.

-Elise

-Als ik de huur van de watergeiser uit mijn vorige woning per direct wordt opgezegd (maar dit keer ook echt definitief!) Met schriftelijk bewijs dat het is gedaan.
-Dat ik het geld dat ik onrecht heb betaald terug krijg vanaf 2014 tot 2016.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 04 mei 2016 om 13:19 geantwoord

Beste mevrouw,

Ontzettend zonde dat u wederom genoodzaakt bent om een klacht in te dienen over de kosten van de geiser. Daarvoor mijn excuses.

Ik heb uw klacht compleet doorgestuurd met voorrang naar Eneco Installatiebedrijven met de vraag, waarom loopt dit nog steeds? Zij zullen hierop een antwoord formuleren en dit aan u terugkoppelen. Ondertussen zal ik fungeren als contactpersoon om dit in goede banen te leiden.

Hopelijk kunt u nog dat laatste restje engelengeduld opbrengen zodat we dit, wederom, tot een goed einde kunnen brengen.

Erica
Webcare Eneco

Heeft op 11 mei 2016 om 14:42 geantwoord

Ik heb verder geen bericht gehoord. Ik zou graag wel een update willen. Mijn engelengeduld raakt wel een beetje op.

Bericht van Eneco

8 maanden geleden - Beste, Goed dat u vraagt naar een update. Deze geef ik dan ook graag. Ik heb een en ander nagekeken. Er is te zien dat de huur is stopgezet is mij vertelt door Eneco Installatiebedrijven. Maar ik zie dat op uw huidige adres nog niets is verandert en daarom heb ik dit wederom met urgentie doorgestuurd. Voor mij een teleurstelling omdat ik ook graag uw klacht opgelost wens te zien. Zodra ik hierop een reactie ontvang zal ik het antwoord of de mededeling hier plaatsen. Met vriendelijke groet, Erica Webcare Eneco

Reactie van de melder van de klacht Thomas Noppers

8 maanden geleden - Nogmaals nog even voor de duidelijkheid: De boiler die per 22 jan is opgezegd hebben we al bevestiging van gekregen (dat is van mijn huidige woning), maar nog niet (de huurgeiser) van mijn VORIGE woning. En daar gaat het om! Die moet ook opgezegd worden. Daar zou ik ook bevestiging van willen ontvangen. Want we hebben dubbel betaald de afgelopen 2 jaar.

Bericht van Eneco

8 maanden geleden - Beste mevrouw, Bedankt voor de extra toelichting. Ik heb inmiddels begrepen vanuit Eneco Installatiebedrijven dat u inmiddels via e-mail op de hoogte bent gesteld. Weliswaar niet met het antwoord tot dusver, dit door achterstand. Zodra er meer bekend is zal opnieuw contact met u worden opgenomen om deze kwestie met u door te spreken. Met vriendelijke groet, Erica Webcare Eneco

Reactie van de melder van de klacht Thomas Noppers

7 maanden geleden - Ik heb geen email ontvangen van Eneco Installatiebedrijven dat ik op de hoogte ben gesteld. Ik heb nog steeds geen bericht ontvangen over de opzegging. We zijn nu weken verder.

Reactie van de melder van de klacht Thomas Noppers

7 maanden geleden - Nog steeds geen bevestiging over de opzegging. Ik hoop dat we dit eindelijk kunnen afsluiten.

Alle klachten die gemeld zijn door Thomas Noppers