Klacht: onterecht afsluiten/ contract breuk door eneco

op 05 mei 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

dinsdag 25/4 jl kreeg ik een eindnota van Eneco. Ik heb mijn contract niet beëindigd en ik heb daarom gebeld met Mariska Verzijl medewerkster van Eneco. Er blijkt dat er iemand anders op mijn huisadres is ingeschreven terwijl ik deze persoon niet ken.
Op advies van de medewerkster heb ik gebeld met Enexis en Essent voor een heran omdat ik mij niet heb afgemeld bij Eneco.Dat zou Essent per direct regelen, want zij hadden het al doorgekregen van de persoon waar het omging.
Met de medewerkster is in overleg met de financiële administratie afgesproken dat het bedrag van de eindafrekening niet afgeschreven zou worden van mijn rekening en dat het maandbedrag zou blijven staan. Tot mijn verbazing is het bedrag toch afgeschreven!! Ik heb het gestorneerd want ik heb anders geen geld om tot het einde van de maand te leven.
Vanmorgen weer gebeld en aangegeven dat dit niet klopt en ik heb verteld dat ik met de medewerkster Mariska andere afspraken heb gemaakt.
Nu wordt het probleem bij mij neergelegd en dat ik toch het bedrag moet betalen. Ook zeggen de heren dat zij Mariska niet kennen.
Ik zie het als contractbreuk en vind het niet correct dat ik gestraft voor fouten die ik niet heb gemaakt. Mijn contract bij Eneco loopt tot 01-04-2018 heb ik schriftelijk op papier staan.

Ik ben te tevreden als zij zich aan de afspraken houden die ik vorige week woensdag 26/4 met Mariska Verzijl heb afgesproken.
Ook wil ik niet de dupe zijn van de contractbreuk die Eneco heeft gedaan.
Ik heb afgesproken dat er een termijn bedrag van €119,00 zou worden afgeschreven en dat mijn jaarnota zoals gebruikelijk is in Oktober 2017 en niet nu zoals zij willen beweren.
Dat mijn contract gewoon doorloopt zoals op het papier is afgesproken.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 05 mei 2017 om 14:55 geantwoord

Beste meneer/mevrouw Mulder,

Een onterechte overname door een andere energieleverancier is alles behalve prettig, dit kan ik me heel goed voorstellen. Gelukkig ligt dit achter u en bent u inmiddels weer gewoon klant van Eneco.

U heeft inderdaad op 26 april gesproken met een collega van mij, Mariska Verzijl. Zij heeft tijdens dit gesprek de procedure omtrent een HERAN uitgelegd en u geadviseerd contact op te nemen met uw netbeheerder. Tijdens een HERAN wordt er een eindnota opgemaakt omdat u contract wordt stopgezet. Ik had heel graag voor u een uitzondering willen maken, maar wij kunnen deze nota niet tegenhouden. Omdat wij uw contract opnieuw hebben moeten aanmelden, is deze nota aangemaakt en moeten wij uw verbruik voor de afgelopen tijd in rekening brengen. Hoe goed mijn collega Mariska Verzijl het ook bedoeld heeft, het is niet mogelijk om de eindnota te verwijderen/over te slaan.

Ik begrijp heel goed dat zo\'n nota erg onverwachts en ook ongewenst komt. Als u hierover een betalingsregeling wil treffen, dan hoor ik dat graag. Uw termijnbedrag heb ik inmiddels teruggezet naar €119. Voor zover het mogelijk is, wil ik u hierin zo veel mogelijk helpen.

Vriendelijke groet,
Denise, Eneco Webcare

Bericht van Eneco

3 maanden geleden -

Bericht van Eneco

3 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Mulder, Ik begrijp dat u graag alles teruggedraaid witl hebben en zo had ik het persoonlijk ook het liefste gezien. U kunt mij op mijn woord geloven als ik aangeef dat wij de eindnota niet kunnen terugdraaien. Zeker wanneer u een klacht indient, proberen wij met alle mogelijke middelen dit te beantwoorden. Hier is simpelweg een grens aan. De oorzaak van de contractbreuk ligt overigens niet bij Eneco, maar door de onterechte aanmelding bij de andere energieleverancier. Ik hoop dat u de situatie omtrent de eindnota toch nog goed voor uzelf kunt afronden. Vriendelijke groet, Denise, Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Mzh

3 maanden geleden - Nu houdt u zich weer niet aan een afspraak. Krijg net een mailtje met een verkeerde termijnbedrag. Mijn vertrouwen in Eneco is nu echt weg. Jullie doen maar waar jullie zin in hebben. Ik ga nu ook contact opnemen met de tv programma radar en de ombudsman.

Heeft op 06 mei 2017 om 22:07 geantwoord

Nee het is niet opgelost. U schuift het probleem nu naar de klant maar uw medewerker heeft zelf gezegd dat het teruggedraaid zou worden. Er zou geen geld afgeschreven worden en dat het terug gezet zou worden maar mijn termijn bedrag €119.00.

Ik ben de dupe van fouten. Waar ik als cliënt niets aan kan doen. Ik heb geen toestemming gegeven om het stop te zetten, ik heb zelfs geen handtekening gezet.
Tevens raar dat ikzelf achter jullie fout aan moet om dat jullie niet controleren of ik dit wel heb gedaan. Iedereen kan dus zonder de controle mijn contract beëindigen​.
Ik ben pas tevreden als u het terugdraait en dat ik mijn jaarnota weer in oktober a.s staan.
Ik ga niet voor een betalingsregeling. U zegt dat er geen uitzondering gemaakt kan worden maar die zijn altijd mogelijk.
Ik ben niet eerder tevreden totdat u het teruggedraaid heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door Mzh