Klacht: Onrechtvaardige afsluiting van warme tapwater

op 27 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Op 30 mei werd mijn de verwarming van mijn huis afgesloten door Nuon terwijl het zoals te lezen is via wettelijke regels dat al er een betalingsregeling wordt aangetroffen met de energie leverancier, in dit geval via een deurwaarder, dat dat niet mag. Het wordt steeds koud en ik zit thuis gekluisterd (ben geopereerd aan mijn been!) en de Nuon weigert mijn verwarming aan te sluiten: ze zeggen dat ze alleen dat willen doen als ik de volledige tegoed bedrag betaal. Ook via de rijksoverheid-site heb ik vernomen dat de energie-leverancier (stadsverwarming heb ik) ook de verwarming niet mag afsluiten in de maanden tussen januari en mei. Het duurt mij al te lang om in de koud te staan zonder worden gelopen door allerlei instanties die ik hulp heb aangevraagd: Wat moet ik doen om Nuon te overhalen mijn warme tapwater weer aansluiten?

Zo spoedig mogelijk mijn verwarming aangesloten te worden.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Nuon

Heeft op 27 januari 2014 om 21:25 geantwoord

Wij hebben maanden achtereen de klant aangemaand te betalen. Klant heeft nog niets betaald vanaf 2011. Afsluiten in opdracht van netbeheerder is terecht.
Diverse keren telefonisch contact opgenomen met de klant. Ook via deurwaarder. Klant betaalt niets. Wet Wijn is niet van toepassing. Wet Wijn sluit afsluiten in mei zeker niet uit.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Peroti