Klacht: Onnodig extra kosten betalen door fout Eneco

op 16 mei 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Doordat Eneco mijn contract te laat heeft laten in gaan betaal ik nu onnodig 114 extra. Ik heb hier 3 mailtjes over gestuurd om dit op de juiste manier op te lossen maar er wordt doodleuk gezegd dat ze hier niks aan kunnen doen. Mooie service voor een nieuwe klant. Een medewerker gaf telefonisch zelf aan dat ik hierover een klacht kon indienen, zij vond het zelf ook niet kunnen hoe het probleem nu werd opgelost

Gewenste Oplossing:

Als de 115 euro terug betaald wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 18 mei 2017 om 15:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag mevrouw Van Aken

Bedankt voor uw bericht.

Wat jammer dat de zaken hebben moeten oplopen voor een klacht. Mijn excuses hiervoor!

Zojuist heb ik de eerdere aantekeningen van mijn collega's bekeken en het proces van uw aanmelding doorgenomen.

Oorspronkelijk stond uw aanmelding klaar om in te gaan per 01-03. Een overstapdatum van leverancier tot leverancier kan vertraagd worden en is ook afhankelijk van het berichtenverkeer tussen leveranciers. Dit kan soms het gevolg hebben dat een contract later ingaat.
In uw geval is er door een technisch probleem helemaal geen berichtenverkeer ontstaan waardoor de oude leverancier nog geen opzegging had ontvangen.

Naar aanleiding van uw brief is dit recht gezet en is de levering alsnog ingegaan per 16-03.
Het is dan heel goed mogelijk dat uw oude leverancier nog een maandtermijn in rekening brengt. Dit wordt dan verrekend op de eindafrekening die zij opmaken naar aanleiding van de opzegging.

De standen die aangehouden worden door de oude leverancier en Eneco zijn het zelfde. Hierdoor betaald u geen onnodige kosten en betaald u altijd wat u daadwerkelijk heeft verbruikt.
De kosten die door de oude leverancier als maandtermijn in rekening zijn gebracht kunnen we hierdoor niet vergoeden.

Mogelijk heeft u van uw oude leverancier een boete ontvangen en doelt u hier op. In dat geval zou ik graag een kopie van de eindafrekening willen ontvangen om hier naar te kijken.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,
Vincent
Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Moniquevanaken1976

2 maanden geleden - Tot nu toe weer geen enkele reactie van Eneco!

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Goedemorgen mevrouw Van Aken, Het is mij helaas niet duidelijk wat U bedoeld. U heeft een reactie van mij gehad en ik heb hierna geen bericht meer ontvangen waar ik U mee kan helpen. Ik zie graag nog een terugkoppeling op mijn laatste vraag om na te gaan wat ik voor U kan betekenen. Met vriendelijke groet, Vincent Eneco Webcare

Heeft op 04 juli 2017 om 20:35 geantwoord

Heel vreemd dat mijn antwoord er niet meer tussen staat.
Maar ik was niet tevreden met het antwoord. U geeft aan dat er een technisch probleem is ontstaan waardoor er geen berichtverkeer met de oude leverancier mogelijk was. Heel vervelend dat dit heeft plaats gevonden maar moet ik daar als klant de dupe van worden? Dat lijkt mij niet zo netjes. Juist stap ik elk jaar naar een andere leverancier over om te voorkomen dat ik extra moet betalen. Maar door een technische storing kost mij dit 115 euro. Ik zou het dan ook heel redelijk vinden dat Eneco deze kosten op zich nemen. U noemt het geen onnodige kosten omdat ik wel energie heb verbruik, dat klopt ook als het abonnement van Eneco gewoon op 1 maart was ingegaan. Zou ik vanaf 1 maart 143 euro betalen. Nu betaal ik eerst 115 euro voor de eerste 15 dagen en vervolgens vanaf 16 maart alsnog 143 euro per maand. Een snelle rekensom geeft aan dat ik wel degelijk extra heb moeten betalen daarom mijn voorstel laat het contract op 1 maart in gaan en ik betaal gelijk 143 euro en Eneco stort de 115 euro die ik onnodig aan mijn oude leverancier heb moeten betalen terug aan mij.
Graag alsnog een reactie.

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Ik snap dat U niet tevreden bent, helaas kan ik hier niet iets aan veranderen. Een overstapdatum staat nooit vast en kan altijd opschuiven, daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. De overstap is pas officieel als deze bij beide leveranciers bekend is. Beide leveranciers houden dezelfde datum en standen aan. Er zal dan ook geen compensatie plaatsvinden van termijnen die U bij uw oude leverancier in rekening heeft gehad.

Alle klachten die gemeld zijn door Moniquevanaken1976