Klacht: onjuiste bijbetaling

op 16 september 2018 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Na driemaal deze mail te hebben gestuurd naar klantenservice (met ontvangstbevestiging) geen reactie gekregen.
Nu kijken of klacht.nl wel helpt!

————————

Op 5augustus contact gehad met uw klantenservice na aanleiding van het bij te betalen bedrag van 759euro.

Deze mevrouw vroeg mij naar de actuele standen van de meterkast, deze door gegeven aan mevrouw.

Waarop al snel de fout aan het ligt kwam.

Mevrouw vertelde dat de standen die op dit moment bekend waren bij eneco geschatte standen waren.

Mevrouw verzekerde mij dat ik stukken minder hoefde bij te betalen. Ze zag een duidelijk verschil tussen de geschatte standen en actuele standen.

Dat verzekerde mijn onderbouwing, aangezien wij Toon hebben, en hier regelmatig naar kijken.

Kwamen wij zelf uit op een bij te betalen bedrag van 214euro.

Wij hadden namelijk voor 1699euro verbruikt. En 1485euro betaald het afgelopen jaar.

Mevrouw zou een herberekening laten maken, en dit zouden wij binnen twee weken horen.

Na 2,5e week niks gehoord te hebben, dus zelf contact gezocht.

Hierbij werd gemeld, dat de standen klopten (de geschatte standen, en de actuele standen)

En dat er dus geen herberekening opgemaakt hoeft te worden..

Ergens gaat er dus iets mis.

Ik heb 6 verschillende mensen gesproken, alle 6 de mensen hadden hierover een theorie, en alle 6 waren deze anders.

Toon werkt niet, u heeft een nieuw apparaat in uw woning, toon staat niet goed ingesteld, u heeft geen slimme meter, het uitlezen gaat niet goed, mijn collega heeft zich vergist, software is oud, enzovoort.. enzovoort..

De toon is uitgelezen, en heeft geen storingen gekend het afgelopen jaar.

Ook de oude software kon niks te maken hebben met het afgelezen verbruik volgens weer een andere medewerker.

Hier kan het dus niet aan liggen.

U begrijpt dat op deze manier schulden in de schoot worden geholpen.

U adverteert met toon, om het verbruik inzichtelijk te maken, en het maandbedrag daarop aan te passen.

Ik heb deze kans niet gehad. Ik heb op dit moment door jullie nu een schuld.

Begin November verwachten wij een tweede kindje, onze kosten gaan daarom al flink omhoog.

Maar dankzij dit word het er voor ons niet beter op.

Ik heb uit woede het abbonnement direct opgezegd bij toon, tot mijn grote verbazing moest ik nog wel de 4,50euro betalen van aankomende maand.

Dat is prima, maar verwacht ik ook voor die laatste maand service, en wil ik een monteur die uit komt zoeken waar de fout zit.

Die krijg ik dus ook niet.

Verder stond bij ons een aantal maanden geleden een medewerker van jullie bij ons voor de deur.

Deze had nog de oude gegevens van onze vorige bewoners dat wij geen klant meer waren.

Ze deed ons een fantastische aanbieding.

Nadat ik vertelde dat ik al klant was schaamde ze zich, ze gaf me de tip op de klantenservice te bellen en te zeggen dat Essent me een fantastische aanbieding had gedaan, en zo kon ik de kosten laten drukken bij Eneco.

Ik ben pas sinds 1,5 jaar klant bij jullie.

Maar voel me als klant geen koning bij jullie.

Ik steek niet zo in elkaar dat ik bedrijven uit wil spelen voor de beste prijs.

Ik verwacht een eerlijke en transparante behandeling, zoals iedereen hoort te krijgen.

Ik hoop dat dit netjes opgelost gaat worden.

Mocht dat niet gebeuren, ben ik genoodzaakt over te stappen naar een leverancier met een goede service.

weegschaal 111
3328pc
te dordrecht

Als dit goed word uitgezocht, en bedrag netjes word berekend (kloppend!!)
214euro!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 17 september 2018 om 08:12 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Zo te lezen is er momenteel nog veel onduidelijkheid, waar ik graag verandering in breng.

Hiervoor dien ik wel toegang te hebben tot uw klantgegevens. Kunt u daarvoor uw klantnummer toevoegen middels een privé-opmerking?

Alvast bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groet,
Denise
Eneco Webcare

Bericht van Eneco

1 week geleden - Beste heer, mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Let op: deze reactie is openbaar en zo ook uw klantnummer. Jaarnota Het verbruik in uw jaarnota is gebaseerd op de meterstanden die u ons heeft doorgegeven. Hiervoor dient dus geen correctie of herberekening te worden gemaakt. Mijn excuses als dit u eerder wel verteld is. Toon Als ik het goed lees heeft Toon over het afgelopen jaar een ander beeld geschetst, dan duidelijk wordt uit de jaarnota. Om te achterhalen hoe dit komt, kijk ik graag even mee in Toon. Kunt u hiervoor de externe toegang aanzetten via menu Toon Support? Alvast bedankt. Vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Davy92

1 week geleden - staat aan op dit moment

Heeft op 18 september 2018 om 11:27 geantwoord

nog geen oplossing of antwoord gekregen over nakijken van toon

Bericht van Eneco

5 dagen geleden - Beste heer, mevrouw, Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang op Toon. Bij het inzoom op het gemeten verbruik van het afgelopen jaar is geen concrete stoorzender naar voren gekomen. De softwareversie kan een rol hebben gespeeld, maar bijvoorbeeld ook een storing op Toon zelf of een fout in het uitlezen van uw meters. Vandaar dat wij u ook niet de garantie kunnen bieden dat het advies op Toon ook daadwerkelijk in rekening wordt gebracht. Een jaar- of eindnota staat op zichzelf en wordt opgemaakt op basis van de meterstanden. Toon is een middel wat u tussentijds een inzage in uw verbruik probeert te geven. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Davy92