Klacht: Onjuist, foutief advies wegenwacht monteur

Thimon op 14 oktober 2020 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Onze auto wilde tijdens onze vakantie in Friesland plotseling niet meer stationair blijven lopen. Hij had net daarvoor een grote beurt gehad. Wegenwacht gevraagd en deze deed niet veel meer dan de computer van onze 206 uitlezen en zijn conclusie was dat het gasklephuis defect was.
Zijn advies was: U kunt gewoon 150 km naar huis rijden en daar de reparatie laten uitvoeren.
Op weg naar huis dus maar na nog geen 15 km hield de auto er helemaal mee op en bleek uiteindelijk dat de distributieriem kapot was.
Had de monteur van de wegenwacht mij maar een minimale indicatie gegeven over de distributieriem dan zou ik de auto direct door een garage hebben laten ophalen en repareren.
De ANWB wijst verantwoording van de ontstane schade af omdat er sprake is van achterstallig onderhoud aan de riem maar dat is de zaak niet.
De schade was te voorkomen geweest als de monteur adequate informatie en advies had gegeven.

De ANWB vergoed de ontstane schade aan mijn cilinderkop.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Thimon