Klacht: Onduidelijkheid uitbetaling pensioen

op 11 juli 2017 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Mijn moeder heeft 2 pensioenpolissen bij NN, over de kleine heeft zij ruim voor haar 65ste bericht gehad dat ze deze kon laten afkopen, dus geregeld, hierna zou zij 9 maanden later ( ja, 9 maanden) pas het bedrag gestort krijgen. als ze pensioengerechtigd was. Ondertussen zijn we 10 maanden verder, aow is gewoon gestort vorige maand, maar u raad het al, geen pensioen en ZEKER geen afkoopsom van de andere polis. Samen met mijn moeder heb ik ruim tien maanden geleden alles verstuurd en ingevuld, en ook een bevestiging gekregen dat het akkoord was. Helaas heeft mijn moeder dus alleen haar aow gekregen terwijl ze toch ook recht heeft op haar pensioen van de ene polis en ze van haar afkoopsom graag haar huisje op wil knappen. IK heb een klacht ingediend, vervolgens hebben ze mijn moeder teruggebeld, waar zij niet thuis was, op het moment dat mijn moeder terugbelt staat ze een half uur in de wacht. Geen medewerker te pakken te krijgen. en ook geen betaling.

De afkoopsom gestort en de maandelijkse pensioen uitbetaling onmiddellijk maandelijks uit betalen.
Graag ook iets klantvriendelijker en duidelijker allemaal, mijn moeder is niet gezond en kan het allemaal niet erg goed bevatten, vandaar dat ik deze zaken voor haar oppak.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Bericht van Nationale Nederlanden

1 maand geleden - Beste Lidamiran, Wat vervelend dat de uitbetaling van de polissen nog niet heeft plaatsgevonden. Ik ga navraag voor jullie doen. Ik moet alleen wel ter controle aan u de geboortedatum en de polisnummers aan je vragen. Wil je me deze nog even sturen. Dan ga ik navragen waarom er nog geen uitbetaling heeft plaatsgevonden. Groet, Leon NN Webcare

Reactie van de melder van de klacht Lidamiran

1 maand geleden - Bedankt Leon, Ondertussen heeft mijn moeder een brief ontvangen over de afkoop dat dat nog 30 dagen duurt, wat echt schandalig is, het ligt tenslotte al 10 maanden op de plank, over haar pensioen echter nog geen bericht. Haar geboortedatum e.d.stuur ik liever niet openbaar, waar kan dat naar toe?

Bericht van Nationale Nederlanden

1 maand geleden - Excuses, ik had al eerder het e-mail adres aan je moeten doorgeven natuurlijk. Je kan het sturen naar webcare@nn.nl. Groet, Leon NN Webcare

Bericht van Nationale Nederlanden

1 maand geleden - Hoi Lidamiran, Kan het kloppen dat ik de gegevens nog niet ontvangen heb? Groet, Leon Nn Webcare

1 maand geleden - Ik heb net gemaild leon. Ik zievdeze reactie nu net pas

1 maand geleden - Ondertussen is de afkoop wel gestort. Bedankt alvast

Alle klachten die gemeld zijn door Lidamiran