Klacht: Onbeschofte reactie bij betalen met contant geld

op 31 mei 2016 over Actionxxl.nl in de categorie Deal-Sites

Geachte mevrouw, heer,
Op 31 mei 2016, ’s ochtends, heb ik als klant een aankoop gedaan bij Action Meppel. Deze aankoop wilde ik betalen met contant geld (mijn pas had ik niet bij me). Zoals u ongetwijfeld weet is contant geld een wettig betaalmiddel in Nederland en ben ik als klant niet verplicht te pinnen. Bij de kassa bleek dat er te weinig wisselgeld in het hele (!) filiaal aanwezig was en werd er stennis gemaakt door degene die de kassière erbij riep omdat er een probleem was met het teruggeven van wisselgeld. Als klant werd ik bijna gedwongen om te pinnen en zo niet, dan maar geen aankoop. Ik heb voet bij stuk gehouden en heb geweigerd om weg te gaan zonder mijn aankoop. Uiteindelijk kreeg ik alsnog het juiste wisselgeld terug met een vuile blik van de dame die de kassière had ingeschakeld. Ondertussen stond er een behoorlijke rij andere klanten achter mij.
Deze behandeling duld ik niet. Als Action een probleem heeft met wisselgeld dan is dat het probleem van Action en niet van de klant. Zoals ik al heb aangegeven is contant geld een wettig betaalmiddel en kan niet geweigerd worden. Bovendien vind ik het gedrag van de zgn. supervisor in Meppel ronduit onbeschoft.
Graag uw reactie voordat ik verdere organisaties hierover inschakel.
F.A. van Overeem

Een excuus van de supervisor in kwestie van filiaal Meppel op papier en een maatregel van Action dat er verder geen anderen de dupe worden van een falend beleid van Action ten aanzien van wisselgeld.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Actionxxl.nl over deze klacht.

Bericht van Action

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht. Uw klacht zal via deze website niet in behandeling genomen worden. Wij verzoeken u hierbij het bericht rechtstreeks naar Action te sturen. Voor de mogelijkheden om in contact te komen met ons, verwijzen wij u graag naar onze website met de contactgegevens: https://www.action.nl/over-action/klanten-service/. Met vriendelijke groet, Team Webcare Action

Alle klachten die gemeld zijn door fvanovereem