Klacht: Onbegrijpelijk

op 17 juli 2015 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Één van onze werknemers (een eenvoudige jongen) ging vanmorgen (ongeveer 5.15 uur) met de trein van Groningen naar Winschoten om daarna met zijn fiets naar ons bedrijf te gaan in Vriescheloo.
Een week geleden kocht hij een fietskaart voor één week aan het loket met overlegging van zijn Ov-kaart.
Wat schetst mijn verbazing: hij is in Groningen al uit de trein gezet met de mededeling dat het misschien wel een fietskaart van zijn buurman kon zijn. Hij zelf heeft niet het vermogen daar adequaat op te reageren en laat zich dus uit de trein zetten. Ook een conducteur kon zien met wie hij te maken had. Graag wil ik van u zsm weten het hoe en waarom.
Nogmaals het is een koud kunstje om je medeburger voor lul te zetten maar een beetje begrip voor de medemens zou niet misstaan hebben.
Graag verneem ik meer,

Groet,

Frank Ferrari / PPC Pallets Vriescheloo BV ( 06-50506034)

Als u op korte termijn, oprecht, recht doet aan zijn zoveelste teleurstelling over de medemens.
Zelfs als hij al een procedure-foutje gemaakt zou hebben, wat ik overigens nog niet heb kunnen constateren.
Een mens is ook maar een mens en heeft niet in de hand hoe hij geboren is.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

5 jaren geleden - Beste Frank Ferrari, allereerst excuses voor de gang van zaken vanochtend. Ik wil graag je klacht doorsturen naar de regio vestiging om uit te laten zoeken wat er aan de hand is geweest. Je geeft aan dat dit omstreeks 5:15uur is geweest. De eerste rit va. Groningen vertrekt om 5:46uur richting Winschoten. Is dit de trein geweest waar je medewerker mee heeft gereisd? Ik hoor het graag van je. Met vriendelijke groet, ^GB Webcareteam Arriva

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Arriva beoordeeld.

Arriva

Heeft op 20 juli 2015 om 15:23 geantwoord

Verzocht om meer gegevens. Deze helaas niet ontvangen. Klacht afgesloten.

Heeft op 20 juli 2015 om 15:46 geantwoord

Goedemiddag,
De klacht is zeker niet opgelost!
De werknemer is met vakantie en ik heb hem net gesproken.
De trein waar hij uit gezet is, ging om 5.16 uur vanaf Groningen naar Winschoten.
Uw idee dat de eerste trein pas rond 5.45 uur zou vertrekken is onjuist. Ik heb het ook geverifieerd met de trein-app.
Volgens mij heeft u nu de informatie waar u om vroeg.
We horen graag van u.
Vriendelijke groet,
Frank Ferrari / PPC Pallets

Bericht van

5 jaren geleden - Beste Frank Ferrari, dat de eerste trein om 5.45 uur zou vertrekken is inderdaad onjuist. Ik heb de juiste rit waar het om gaat gevonden. Ik heb je reactie doorgestuurd naar de regio vestiging om te laten onderzoeken wat er precies is gebeurd en waarom. Wanneer ik een reactie ontvang dan ontvang je hierover een terugkoppeling. Met vriendelijke groet, ^GB Webcare Arriva

Bericht van

5 jaren geleden - Beste Frank,Er is contact gehad met twee stewards die op deze dag ingangscontrole hadden, bij controle van de vervoersbewijzen bleek dat de man geen geldige fietskaart had, hij is toen verzocht om als nog een fietskaart aan te schaffen. Hem is dus de toegang tot de trein niet geweigerd maar voor de fiets wel.Als de jongeman zich beledigd voelt dan bieden wij bij deze onze excuses hiervoor aan. Wij hopen dat het niet weer voorkomt!Met vriendelijke groet, ^MF Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Frank Ferrari

5 jaren geleden - Mooie reactie. Ik heb hier een totaalbon van 5 dagen dat hij een fiets mee kon nemen. Totaal € 18,00 Gekocht op 11 juli om 17.42.59 kassier was 69102 Een van die dagen dat hij daar gebruik van maakte was de bewuste vrijdag 17 Juli. Hij heeft daarvoor betaald € 3,60 Wat zou volgens de steward dan niet goed geweest zijn? En waarom is dat aan deze eenvoudige ziel dat niet in begrijpelijk nederlands aan hem medegedeeld? Ik mag toch aannemen dat deze stewards opgeleid worden in hun gastheer/vrouwschap? Graag een positief antwoord. En als ze zelf een fout gemaakt hebben dan is daar voor uit komen positiever dan wegkijken.Vriendelijke groet, Frank Ferrari / PPC Pallets

Bericht van

5 jaren geleden - Hallo Frank,Ik heb hier intern overleg over gehad. We willen de klacht graag verder uitzoeken. We willen deze klacht tevens in ons systeem zetten. Hiervoor hebben we nog een aantal gegevens nodig. Zou je de onderstaande gegevens willen mailen naar [email protected]: - Adres - Telefoonnummer - Email - BankrekeningnummerWe zullen de klacht dan vervolgens per mail verder afhandelen.Met vriendelijke groet, ^MF Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Frank Ferrari

5 jaren geleden - Ik heb zo juist de gevraagde gegevens naar u per mail verstuurd. Vriendelijke groet, Frank Ferrari

Alle klachten die gemeld zijn door Frank Ferrari