Klacht: Nuon is absoluut geen partner van de zon!

op 15 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Voor 2de jaar op rij problemen met de jaarafrekenig.
Nuon weet niet om te gaan met terug geleverde stroom van zonnepanelen.

de wet zegt:
Bijeenkleinverbruikersaansluitingishetenergiebedrijf verplichttot5.000kWhteruggeleverde stroom vóór facturering afte trekken van de over dezelfde aansluiting geleverde stroom. Men noemt dit salderen. Boven de 5.000 kWh, en indien er meer wordtterug-geleverd dan afgenomen, hoeft hetenergiebedrijfnietmeer te salderen. Hiervoor moetzij een redelijke prijs per kWh betalen. De minimale redelijke prijs word door de NMa vastgesteld en ligtmomenteel op zeventig procent van de gemiddelde APX-prijs voor stroom over de afgelopen twaalfmaanden.

Deze verplichting tot salderen vergeet Nuon simpelweg jaar in jaar uit.
Nuon wil een betaling ontvangen zonder salderen.

Komt op hetzelfe neer als met een retourbon van 50,-naar een winkel te gaan, en inplaats van je geld terug te krijgen, vraagt deze eerst een bedrag van 800,- te betalen, waarna je weken moet wachten om 850,- terug te krijgen. voorspel dat niet veel klanten overblijven van deze winkel.

Tevens zijn de europese regels dat de eindafrekinging binnen 4-8 weken moet zijn.

Een juist eindafrekening met de gesaldeerde stroom.

Tevens oplossing voor de niet gesaldeerde stroom uit 2012
Aangetekend melding gemaakt bij Nuon, maar nooit een reactie gehad.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Heeft op 16 januari 2014 om 13:56 geantwoord

Nuon gaat nu wel een beetje kort door de bocht door te zeggen dat ik accoord ben! Nog geen afrekening gezien, zolang deze niet of niet juist is is er nog geen accoord!
Heb gisteren ruim 1 uur aan de telefoon gehangen, en diverse keren verkeerd doorgeschakeld. Een zeer slechte service!

Wel de toezegging van Nuon wat ze de afrekeing gaan maken,... Nog even afwachten dus.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 16 januari 2014 om 14:17 geantwoord

Geachte heer Van Dam,

Op 16 januari 2014 hebben we u een e-mail gestuurd met een reactie op uw gemelde klacht. In onze reactie per e-mail op 10 oktober 2013 op uw aangetekende brief hebben we u laten weten wat we wel en niet met u hoeven af te rekenen en waarom. Op 15 januari 2014 hebt u gesproken met een van onze medewerkers van de afdeling Saldering naar aanleiding van uw daadwerkelijke afrekening met uw saldering. U bent akkoord gegaan met onze uitleg en met de afrekening.

Wij willen u bedanken voor de moeite die u hebt gedaan om deze kwestie bij ons onder de aandacht te brengen.

met vriendelijke groeten,

Pauline
Nuon Webcare

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Nuon beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Gert07