Klacht: Nota en betaling

Wajdy.ob91 op 29 maart 2018 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

1-Op 13 maart 2018 heb ik mijn jaarnota gekregen met grote fouten,, bij Gas staat de beginstand groter dan de eind stand
27204 – 27957 99247 !! En de verbruik is 1101 m3 , hoe hebben dat berekend dat weet ik niet .

2- in 2017, mijn gas meter was vervangen , dus de nummers van 27 had ik helemaal niet en ik kan dat bevestigen met een e-mail die ik van Eneco had ontvangen op 13-2-2017 dat mijn meterstand was 1431 , dus ik weet niet waarom heb ik deze nummers op mijn nota staan , en daarvoor moet ik 1113 euro moet betalen.
Ik heb een aanvraag om correctie te maken maar hij is afgewezen , de reden is dat in 2017 en 2016 had ik geen meterstanden aan Eneco doorgegeven en dat klopt ook niet , want ik heb e-mail van Eneco op 13-2-2017 dat ze de meterstanden hadden ontvangen.

Vandaag heb ik een dame van de klantenservice op de telefoon gehad , ze zei dat we kunnen geen correctie verzoek doen want ik heb de afgelopen twee jaren geld terug van Eneco gekregen want mijn verbruik was laag !!

Ze wilt me dit jaar meer betalen want mijn verbruik in 2016 en 2017 was laag

En ze zei ook dat ik moet betalen terwijl mijn nota fout is .
Ik heb alle bewijzen en alle mail wisseling en alle bevestigen maar ik weet niet wat moet ik nog doen , ze willen geen correctie maken.

Gewenste Oplossing:

Correctie maken en de meterstanden laten corrigeren en een nieuwe nota ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 30 maart 2018 om 10:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heermevrouw,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Ik kan me voorstellen dat u het niet eens bent met de jaarnota. Graag reageer ik op uw klacht.

Allereerst kan ik me uw verbazing over de gasstanden van februari '17 en juli '17 op de recente jaarnota voorstellen. Uiteraard is het niet logisch dat de hierop vermelde beginstand (27957m³) hoger is dan de eindstand (27204m³). Het getoonde verschil tussen beide, 99247m³, is dat net zo min en daardoor kan ik ook niet direct verklaren waarom het gasverbruik á 1101m³ in rekening wordt gebracht. Graag zoek ik dit verder voor u uit.

Wat betreft de bevestiging van de meterstanden uit februari 2017 is ook voor mij zichtbaar dat deze aan u verstuurd is. Wanneer u echter op de jaarnota van 2017 kijkt, ziet u daarop dat de gasstand van februari '17 desondanks toch geschat is. De herkomst van de meterstanden wordt altijd getoond op de jaarnota, of het dus een werkelijke of geschatte stand betreft.

De reden van deze schatting, ondanks het doorgeven van uw stand en de bevestiging hiervan, is omdat wij van uw netbeheerder Stedin in 2015 (bij controle van de energiemeters) voor gas een hogere meterstand hebben ontvangen, dan de stand die u in februari '17 doorgeeft en wij daarop ook bevestigd hebben per e-mail.

Al met al kan ik me goed voorstellen dat u hier als consument vraagtekens bij heeft. Graag kom ik hier bij u op terug met een opheldering op gestelde vragen zodat wij voor u een duidelijke uitleg op de in rekening gebrachte verbruiken hebben en waar nodig uiteraard alsnog een correctienota.

Eventueel kunt u ons ook benaderen via Facebook of Twitter, voor een meer directe vorm van contact. Stuurt u in dat geval een bericht ter attentie van mij. Natuurlijk mag u er ook voor kiezen om de klachtafhandeling verder via dit kanaal te laten verlopen. Zodra ik een antwoord vind op de terechte vragenopmerkingen die u plaatst bij de afrekening, laat ik dat direct aan u weten.

Met vriendelijke groet,

Rodney
Eneco Webcare

Bericht van Eneco

4 jaren geleden - Beste heer Obied, Zoals beloofd in mijn vorige reactie kom ik nog terug op de beantwoording van uw klacht. Vrijwel gelijktijdig met het plaatsen van mijn eerste antwoord, is uw klacht (per e-mail door ons ontvangen) ook in behandeling genomen door mijn collega Edith van onze afdeling Special Attention. Op 30 maart heeft zij uw klacht ook per e-mail beantwoord. Dit met een onderbouwing van het in rekening gebrachte verbruik op de recente jaarnota. Deze berekeningonderbouwing heb ik nogmaals tegen het licht gehouden bij mijn collega's van onze backoffice die aan de hand van de berekening tot wederom dezelfde conclusie komen. Hoe vervelend ook, de naheffing blijkt hiermee terecht waardoor ik u ook langs deze weg niet anders kan berichten. Waar nodig, raad ik u zeker aan gebruik te maken van de aangeboden betalingsregeling. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Rodney Eneco Webcare

Wajdy.ob91

Heeft op 04 april 2018 om 17:44 geantwoord

Ze gaat toch de zelfde conclusie hebben want jullie luisteren niet naar me , jullie zitten vast aan de geschat verbruik terwijl ik de wisseling kaart van meter heb.
Ik ga toch naar de geschilcommessie.
Ik heb geen verbruik van 1101 m3.
mijn verbruik van februari 2017 tot juli 2017 is 185 m3 !!
Dat kan ik bewijzen en niet jullie berekeing .

Ik ga toch naar de geschilcommessie

Alle klachten die gemeld zijn door