Klacht: Nieuw contract geactiveerd zonder akkoord klant???

op 02 februari 2014 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik heb op 15-12-2013 als jarenlange klant van Eneco gekozen voor Garantieprijs Ecostroom® herfst 13 tot 01-01-2017 (alleen stroom ). Ik ontving echter 2 dagen een contract voor Garantieprijs Ecostroom® en gas herfst 13 tot 01-01-2017 terwijl ik geen aanpassing voor het gas deel gevraagd had. Ik heb dezelfde dag gebeld en gevraagd e.e.a. te corrigeren. Dit zou z.s.m. op de afdeling contracten afgehandeld worden. Ik heb ook gemeld dat het verstuurde contract dus door mij niet geaccepteerd wordt. Na bepaalde periode meerdere keren gebeld met de vraag waarom dit zo lang moet duren maar wordt eindeloos doorverwezen naar de contractafdeling waarmee ik niet in gesprek kan komen. Deze wordt afgeschermd. Op 3-01-2014 ontvang ik per post een bevestiging van activatie van mijn (foute) contract met terugwerkende kracht per 27-12-2013. Dus ik ontvang A: een verkeerd contract waarop ik gepaste actie genomen heb en B: het (foute)contract wordt zonder akkoord van de klant, ik dus, geactiveerd. Weer direct gebeld met Eneco en wordt weer het bos in gestuurd met de boodschap dat ze echt hun best doen maar moeten wachten op de afdeling contracten.
Tot op heden geen enkele reactie van Eneco ontvangen om een trouwe klant te ondersteunen en een door hun gemaakte fout te corrigeren!

Eneco dient per direct schriftelijk te bevestigen dat het niet akkoord bevonden contract gedeactiveerd wordt en de bijbehorende extra kosten voor het verkeerde contract gecorrigeerd wordt. Indien dit niet zsm wordt opgelost ben ik genoodzaakt mijn rechtsbijstandverzekering op te schakelen en dit uit handen te geven. Beeindiging van de totale overeenkomst met Eneco zal dan natuurlijk ook het gevolg zijn. Ik vind het werkelijk schandalig hoe ik aan mijn lot wordt overgelaten zonder enige actie van Eneco om dit naar tevredenheid op te lossen! Wel binnen 1 dag een nieuw contract toesturen maar daarna is Eneco niet meer thuis!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 03 februari 2014 om 15:57 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp uw onvrede, maar heb gelukkig wel goed nieuws. Voor elektriciteit loopt uw contract tot 01-01-2017, maar voor gas hebben we dat inmiddels geannuleerd. Voor gas heeft u dus gewoon uw oude, vertrouwde variabele overeenkomst. Mijn excuses voor de overlast.

Martijn, Eneco Webcare

Heeft op 03 februari 2014 om 17:32 geantwoord

Nee, eea zal eerst zoals dat hoort via een formeel schrijven bevestigt en gecorrigeerd moeten worden. Zoals dat hoort en niet alleen via een berichtje op deze site.

Reactie van de melder van de klacht mtavogels

3 jaren geleden - Beste Martijn, Ik heb nog niets gezien anders dan de Eneco reactie op deze site over een mogelijke oplossing. Ik neem aan dat indien Eneco dit opgelost heeft dit per omgaande via een formeel schrijven aan mij bevestigt wordt waarin aangegeven wordt dat het verkeerde contract beeindigd is en mogelijke extra in rekening gebracht maandtarief gecorrigeerd wordt. Alleen dan is deze klacht daadwerkelijk opgelost. Ik heb namelijk nog niets gezien of gehoord. Ik hoor graag wanneer en hoe dit plaatsvind? Marco Vogels

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Eneco beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door mtavogels