Klacht: niet nakomen afspraken

op 06 mei 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

begin maart kreeg ik bericht dat mijn jaarrekening zou komen met een max. van 6 weken, maar waarschijnlijk binnen 2 weken. Na 6 weken niets ontvangen. Uiteindelijk aan de bel gegaan en zou de rekening dezelfde dag nog komen. Helaas. Volgende dag weer gebeld en vond men mij maar vervelend. Ik heb uiteindelijk een mail gestuurd, dat ik mijn contract wilde opzeggen en graag een rekening wilde ontvangen voor het sluiten van het contract. Binnen 5 dagen zou ik antwoord krijgen.
Belde netjes iemand van Budget en een hoop sorrys en bood men mij aan om mijn contract bij te stellen naar de huidige tarieven. Omdat deze mijnheer mij netjes te woord stond heb ik besloten op zijn voorstel in te gaan. De volgende dag zou ik gebeld worden tussen 11.00 en 13.00 uur voor het afsluiten het nieuwe contract. Als ik dat zou weigeren zou men mij de kosten doorsturen. Je raad het al, niemand belt terug.

Dat is dus de service van BUDGET ENERGIE. Veel mooie woorden en beloften zoals als in vele reviews staat, maar afspraken komt men niet na.

Wanneer ik een rekening krijg voor het stoppen van mijn contract, zoals op de site staat vermeld. 75 euro voor het stoppen na 1 jaar, bij een contract van 3 jaar.
De bon die ik destijds kreeg is reeds opgenomen en hoef ik na 1 jaar niet meer terug te betalen, zoals ook op de site staat en mij beloofd is.

SNEL STOPPEN MET DIT BEDRIJF OF BETERE WERKNEMERS NEMEN

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 13 mei 2020 om 09:59 geantwoord

Beste,

Wat jammer om te lezen dat u deze ervaring heeft met onze klantenservice, onze excuses voor het ongemak. Er was inderdaad wat vertraging ontstaan in het opmaken van de jaarnota, echter is het voor geen probleem om deze voor u te laten opmaken als u contact opneemt. Het is absoluut niet de bedoeling om u hier een vervelend gevoel over te geven.

Ik heb direct contact opgenomen met onze sales afdeling voor de beloofde belafspraak. Zij hadden deze afspraak nog niet opgepakt maar hebben dit inmiddels wel gedaan.

Wij vorderen bij een voortijdige overstap inderdaad geen bedrag van de cadeaukaart meer terug na het eerste jaar. Wij brengen wel een opzegboete in rekening, deze is afhankelijk van de resterende looptijd van uw contract. Ook is is deze boete, een boete per product. Dat betekent dat wij een boete in rekening brengen voor elektriciteit en voor gas. Als u nu zou overstappen dan is de totale opzegboete € 150,-. Ook vorderen wij de reeds uitgekeerde opzegvergoeding terug van € 100,-.

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]