Klacht: Niet leveren en niet terug betalen

op 09 oktober 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

We hebben nu bijna twee weken geleden een laptop besteld bij bol.com.
De bestelling zou na twee dagen geleverd worden en dat was precies op tijd als verjaardagscadeau.
De volgende werkdag ontvingen we een mail van bol.com dat de bestelling was verzonden en de volgende dag geleverd zou worden.
Helaas, er volgde geen levering en we hadden voor de jarige geen cadeau.
De dagen daarna is er gebeld en gemaild met de leverancier die kennelijk de bestelling ging doen.
Deze reageerde echter ondanks diverse pogingen helemaal niet.

Vervolgens hebben we de Klantenservice van bol.com gebeld.
En die wisten ons doodleuk en buitengewoon onvriendelijk te vermelden dat bol.com niet verantwoordelijk is voor leveringen van zogenaamde externe leveranciers. De Klantenservice wilde nog wel proberen contact op te nemen met hun leverancier en zou er twee dagen later op terugkomen.
Je raadt het al: twee dagen later niets vernomen. Niet van bol.com en niet van hun leverancier.
Toen hebben we weer contact opgenomen met de Klantenservice (waarom heeft die afdelingen eigenlijk zo?) en gevraagd naar de status.
We kregen hetzelfde antwoord: het is een externe leverancier, wij zijn slechts bemiddelaar en we gaan contact opnemen met de leverancier en die moet binnen 2 dagen contact opnemen met mij.

Enigszins gefrustreerd van deze stompzinnige zwarte pietenspelletje van bol.com heb ik vervolgens de volgende dag (4 okt) een klacht ingediend bij bol.com. Daarop tot op heden helemaal niets vernomen.

Vandaag (weer twee dagen later) is de termijn die bol.com aan haar leverancier heeft gesteld om naar mij te reageren, wederom verstreken en zijn we 12 dagen na de bestelling en blijft bol.com in gebreke.
Het ergste daarbij is niet zozeer het niet ontvangen van de bestelling, maar het feit dat we reeds hebben moeten betalen en dat de Klanten(gebrek-aan-)servicemedewerkers me wijzen op een procedure waardoor ik de bestelling niet kan annuleren en mijn geld terugkrijgen.

Heel simpel: mijn geld (€359,-) terug
En daarna heeft bol.com een trouwe, veel bestellende en netjes betalende klant verloren. Want ik ben woedend op het feit dat ik als klant geconfronteerd wordt met zo'n stompzinnig zwarte-pieten-wijsspelletje. Ik heb besteld bij bol.com, ik heb betaald aan bol.com, ik wil geleverd worden zoals is beloofd op het moment van bestelling en ik wil me als er iets fout gaat (en dat kan altijd gebeuren) op een normale en klantvriendelijke manier geholpen worden.
Ik hoor en zie niks van bol.com

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 09 oktober 2017 om 16:12 geantwoord

- - - - - - - - - - -
Beste Klaus,

Fijn dat we elkaar even hebben kunnen spreken.
Zojuist heb ik een email ter bevestiging gestuurd. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, laat je me dat weten in reactie op die email?

Dank en fijne dag,
Tony van bol.com