Klacht: niet kunnen verzilveren Corona Voucher

op 13 mei 2020 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Hierbij wil ik een klacht indienen over TUI over het niet kunnen verzilveren herinzetten van mijn (nog) toegekende Corona Voucher van boekingsnummer 2640590371.
De uitvoering van bovenstaand boekingsnummer valt voor de periode tot 18 juni 2020, waarbij TUI heeft aangegeven dat zij tot die datum geen vluchten naar het buitenland gaan uitvoeren.
Om niet gelijk mijn geld terug te eisen zoals de EC op 13 mei 2020 heeft geoordeeld, waarbij zij aangeeft dat Nederland met de rechten van de reiziger speelt en in deze onwettig handelt, heb ik via de site van TUI onder de keuze vakantiehuizen een vakantiehuis op gezocht en deze uitgekozen. Hier zouden wij vanaf 13 juni tot en met 20 juni willen verblijven. Dit met in het achterhoofd dat ik hiervoor de voucher kan gebruiken.
Op dat moment had ik nog geen code voor de voucher en heb hiervoor de klantenservice gebeld, deze moesten even het uitzoeken omdat zij geen toegang hadden tot dit onderdeel van TUI. In de middag van 13 mei ben ik door de klantenservice terug gebeld met de mededeling dat ik de voucher niet voor de vakantiehuizen kan gebruiken. Dit kan niet waar zijn!!!!! Riep ik gelijk…..
Op de TUI site onder het kopje vakantiehuizen kun je een selectie maken en wordt je naar de site TUIvillas gerouteerd. En dan vertellen dat het niet bij TUI hoort? De eerste 3 letters bestaan toch echt uit TUI. Dat is het zelfde als je op de hoofdpagina van TUI onder het kopje all inclusive een link naar de McDonald verstopt. Een belachelijke mededeling dus. Maar de mevrouw bleef erbij PUNT het kan niet je moet wat anders zoeken… Wat dan ???. Het enige waar we op vakantie kunnen is Nederland!!
Ik heb dit jaar veel geld uitgegeven voor die tickets 2100 euro en ik wil hier gebruik van kunnen maken en nog wel dit jaar. Mijn kinderen en vrouw hebben ook vakantie en die periode kan niet worden aangepast.

Het Credo, we lossen het wel op, slaat dan ook nergens op.
Over 3 dagen ga ik alsnog boeken en dan hoop ik voor die tijd iets van TUI te horen. Heb ik niets van TUI gehoord dan zal ik de voucher weigeren en zo nodig voor laten komen.
En ja ik ben me bewust dat TUI het ook zwaar heeft maar ook mijn gezin is getroffen door deze crisis en dat vind ik dan weer een stuk belangrijker. TUI maakt het mij onmogelijk om met die voucher het bedrijf te redden, dit terwijl het juist nu die reizigers zijn die TUI in de kou laat staan

Ps
Wat mij dan wel weer bevreemde is dat de vouchers wel gebruikt kunnen worden op de vakantieparken. Maar ja dat doe je als je kleine kinderen hebt.

dat er binnen 3 dagen wel een goedkeuring voor deze vakantie komt en met het verzilveren van de voucher

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Thatsme