Klacht: niet geboekt

op 07 augustus 2016 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Mijn Klacht: Ter oriéntatie keek ik op de website van d reizen
Ik wilde een prijsindicatie krijgen van alle kosten bij elkaar. Tijdens het invullen ben ik gestopt (omdat er iets tussendoor kwam, had ik geen tijd meer en zou er pas na een paar dagen later op terug komen. Ik sloot de laptop af. Aan het einde van de dag kreeg ik een email: reis niet geboekt en de vraag om meer gegevens omdat de prijs onduidelijk zou zijn, en dat ze me probeerden te bellen daarover. Dat het niet geboekt was, dat wist ik zelf ook wel, dat was geen verrassing. Maar ik wilde wel de juiste prijs weten, dus zei ik dat ik telefonisch te benaderen was. Vervolgens kreeg ik een zeer haastig sprekende persoon aan de lijn, die mij steeds midden in een zin onderbrak en mijn zinnen voor mij afmaakte. Dit was heel frustrerend, want ze had hiervoor geen aandacht voor mij. Ze gaf aan dat ze gegevens moest weten, zoals geboortedatum van het kind, omdat de prijs anders met 100 euro duurder uit zou vallen, en zo ook van het soort kamer, want de voordeelkamer zou een heel andere prijs hebben dan de andere kamers, ook gaf ze aan of ik er een verzekering bij wilde. Ik zei haar alles op de mail te zetten, zodat ik er nog naar kon kijken, voor de optie van voordeelkamer. Ik was zelf in de oriëntende fase dus had geen haast, zoals deze dame van dreize blijkbaar wel had. Na 2 dagen was ik in de gelegenheid om me verder te oriënteren, toen zag ik tot mijn grote schrik dat zij mij een boekingsbevestiging had gestuurd! Dat was niet de bedoeling. Ik belde (en mailde) uiteraard met d reizen, en met deze dame. Ze gaf aan dat zei van een boeking uitging en ons telefoongesprek voor boeking aannam. Ook al heb ik dit woord nooit in de mond genomen. Als verweer gaf zij aan dat ik haar niet gestopt heb bioj het boeken. Ik zei haar dat ik haar ook niet kon stoppen, omdat het woord boeking niet is gevallen, maar wel dat de juiste prijs berekend ging worden. Ik ging dus uit van een prijsopgave. Na mijn laptopzoektocht heb ik niet op de knop boeken gedrukt, vandaar ook de mail: reis niet geboekt. Dus heeft deze dame de reis voor mij zelf geboekt na of tijdens ons telefoongesprek, zonder goed duidelijk te krijgen of dat is wat het doel van het gesprek was.
Tijdens dit gesprek en de gesprek erna werd ik weer steeds onderboken door deze dame en bleef ze maar de schuld bij mij neerleggen en doen alsof ze niet wist waar het mis was gegaan, terwijl duidelijk was wat het probleem is. Er is een definitieve boeking geplaatst buiten mijn wil om. Dat is niet de bedoeling. Steeds als ik deze dame aan het woord heb zegt ze haastig een zin en hangt dan op, zonder dat ik nog iets kan zeggen. Nu ook weer: goed ik zal naar de winkel bellen en dan bel ik u terug..toet toet..toet En weg is ze. Terwoijl ik nog aan het praten was! En ze heeft natuurlijk nu na 2 dagen nog steeds niet terug gebeld! Zeg, dit is toch niet een manier om met klanten om te gaan en aan een boeking te komen door deze afhandig te maken?

Zeer ontevreden over de website en klantenservice van D-Reizen.

Ik zou graag serieus genomen willen worden en mijn vertrouwen in D reizen hersteld willen zien.

En een tip: zoals bij andere websites: gegevens invullen, prijsopgave krijgen, alle gegevens invullen zoals paspoortnr ed, dan zelf het geld overmaken via ideal, en dan is er geboekt. ZONDER MISVERSTANDEN.
En bij telefonisch contact: door iemand geholpen worden die rustig praat én luistert én niet tussentijds ophangt en met een serieuze oplossing komt.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Bericht van D-Reizen

5 maanden geleden - Beste mevrouw Darsan, Naar aanleiding van uw klacht hebben wij het bericht direct doorgezet naar de vakantiewinkel in Nijmegen. Zij hebben geprobeerd telefonisch in contact te komen. Mijn collega kreeg geen contact en daarom is er 8 augustus een email gestuurd met de vraag, wanneer u te bereiken bent. Helaas hebben wij daar tot op heden nog niets op vernomen. Graag zouden wij de klacht bespreken. U kunt een reply sturen op de email van info@d-reizen.nl of bellen naar 024-2401240. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Charlotte D-reizen - Webcare

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 23 oktober 2016 om 11:17 geantwoord

Beste mevrouw Darsan,

Intern zie ik dat er contact is geweest met de vakantiewinkel in Nijmegen en dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Daarom sluit ik de klacht op klacht.nl.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u deze direct stellen aan uw persoonlijke reisassistente.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
D-reizen – Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door rw darsan