Klacht: Nexus 5X in bootloop: Waterschade?

op 13 september 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Mijn Nexus 5X kwam plotseling in een bootloop terecht. Dit is een bekend probleem met de 5X, en is op internet veel over te vinden.

Ik heb de telefoon januari 2015 gekocht bij de MediaMarkt. Ik heb de telefoon (via MediaMarkt) ter reparatie opgestuurd naar Teleplan. Na twee weken is de conclusie van Teleplan: Waterschade.

Teleplan voegt een foto bij waar het water-indicatiestickertje inderdaad voor een gedeelte rood is. Echter is op geen enkel onderdeel of connectie waterschade (roest/corrosie/etc) te zien. Daarnaast ben ik zuinig op de telefoon, en is deze nooit in contact geweest met water.

Het water-indicatiestickertje, waardoor de reparatie niet gedaan kan worden, bevind zich overigens nabij de simkaart, in een opening in de telefoon. Ik kan mij goed voorstellen dat deze na 1.5 jaar verkleurd door bijvoorbeeld vochtige lucht of zweethanden. Slechts dit stickertje is een flinterdun argument voor waterschade.

Mediamarkt de telefoon binnen de garantie gewoon repareert

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MarcelMel