Klacht: nepaanbieding

op 30 september 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Vandaag vrijdag 30 september tussen 14:00 en 15:00 uur waren ik en mijn partner bij de Media Markt Cruquius voor een nieuwe smartphone naar aanleiding van een grote megadeal reclame in de folder van deze week.
De aanbieding betreft een iPhone 6 voor € 579,- losse toestelprijs met 64 GB geheugen.

Bij de Apple stand wist de Apple medewerker te melden dat hij de 64GB versie nooit heeft gehad en bood de 16GB versie aan voor dezelfde prijs.
Daar waren wij natuurlijk niet enthousiast over waarna de Apple medewerker ons doorverwees naar een medewerker (B) van de afdeling smartphones.

Deze gaf aan dat hij de betreffende uitvoering niet had en deze ook in andere filialen niet beschikbaar is onder toevoeging dat het een fout van het hoofdkantoor betreft.

Na overleg met zijn baas dhr. dB kon hij ons een duurder model van Apple aanbieden de 6S voor een euro meer abonnementskosten per maand. Daarop zeiden wij, dat we een abonnement via onze werkgever hebben en alleen geïnteresseerd zijn in het simlockvrije losse toestel uit de folder.

Daarop zei de verkoper dat hij dacht dat het ook een abonnement betrof maar voor een los toestel niets kon doen en deze als hij ze al had gehad inmiddels waren uitverkocht. Wij reageerde dat dit een aanname is en geen feit refererend aan de Apple medewerker stellig beweerde ze nooit gehad te hebben, hetgeen hij uiteindelijk ook toegaf.

Toen vroegen wij of wij zijn baas kon spreken, maar die was inmiddels in bespreking. Wij hebben aangegeven het vreemd te vinden dat hij met de aanbieding kwam (na ruggenspraak met zijn baas) om een duurder model 6S (ook 64GB) voor dezelfde prijs te geven met alleen € 1,- meer abonnementskosten per maand en na het horen dat het alleen een toestel betreft geen oplossing meer te bieden.

Hij vertelde toen dat de 6S een veel duurder model is van rond de €700,- en dat niet kon doen.

Als laatste zei de Media Markt verkoper; “Ik kan helaas verder niets voor u doen”, draaide zich om en liep snel weg.

Wat een geweldige service van de Media Markt en wat een fantastische niet bestaande aanbieding!

Het lijkt er op dat Media Markt klanten probeert binnen te halen met een niet bestaande Mega Deal aanbieding in de hoop dat de klant met een andere aankoop de deur uitgaat.

Met een levering van de zwarte simlockvrije iPhone 6 met 64GB geheugen uit de folder voor de prijs van 579,- inclusief btw.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Patlies