Klacht: Uitkering te laat

H Hovinga op 06 januari 2017 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Volgens contract met NN zou mijn laatste uitkering op de 5e van deze maand worden uitbetaald. Helaas is dat niet gebeurt “omdat de rente moest worden bijgeschreven”. Dit werd mij door uw medewerker verteld, want dan is de uitkering altijd een of twee dagen later. Waarom ik als klant niet over mijn eigen geld op de gewenste tijd kan beschikken vanwege deze renteboeking, daar is niets aan te doen. Waarom kan die renteboeking dan niet eerder plaatsvinden, zodat de klant (=Koning) er geen hinder van ondervind? ? Als ik geluk heb dan staat mijn geld misschien vanavond om 17.30 uur op mijn bankrekening, anders op maandag (zelfde tijd). Dat ik daarvan geen droog brood kan kopen is helaas onfortuinlijk.
Ook dat deze uitkeringsrekening op MijnNN.nl op 2 januari 2017 al offline is gehaald VOORDAT de afrekening is afgehandeld, schijnt normaal te zijn bij NN. Dat ik als klant dan de gang van zaken niet meer kan volgen is blijkbaar niet relevant. (transparantie??)

Als het goed is heeft de medewerker bovenstaande ook al als mijn klacht doorgestuurd?

Gewenste Oplossing:

1. Is niet meer te doen, want de betaling is te laat!
2. Dat een bank zich ook eens aan zijn contractuele afspraken houdt, want dit is nu al mijn tweede klacht over NN binnen een maand! Er wordt daarbij wel steeds naar eigen bankregels gekeken en nooit naar de wensen en eisen van de klant -wiens geld de bank eigenlijk beheert- daarbij centraal gesteld. Want aan een verplichte tussenpersoon heb je ook niets, want die schuift het ook op andermans bordjes.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Vandaag 6/1 17.30 uur: geen geld binnen gekomen op rekening! dus wordt dit pas maandag!?? Heb overigens van NN ook op vorige klacht geen enkele schriftelijke reactie ontvangen, waartegen ik eventueel bij het KIFID of elders bezwaar kon aantekenen.

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Ook vandaag 9 januari na 18.00 uur nog geen geld ontvangen, sta inmiddels wel mooi bijna 400 euro rood!! Nog maar eens gebeld en de toezegging gekregen dat ik morgen hoor (teruggebeld wordt) wat de stand van zaken is van mijn geld en klacht.

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Vanmorgen tel. contact opgenomen door klantenservice -zoals beloofd (waarvoor dank). Info is nu, dat blijkbaar een systeemfout verhindert, dat de uitkering kan worden uitbetaald. Dit kan nog 1-2 dagen duren voor het probleem is opgelost. Eerder kan ook het geld niet overgemaakt worden. Ook is het vanuit NN niet mogelijk mij alvast een voorschot te geven voor het systeemprobleem is opgelost en dat bedrag dan achteraf te verrekenen. Blijkbaar is binnen NN nog steeds het interne systeem belangrijker dan de mens (klant), die afhankelijk is van die uitkering, want ik koop er geen droog brood mee. "Computers aan de macht!" Als dit voor mij niet tijdig is opgelost, worden alle incasso's weer gestorneerd en kan ik als een "wanbetaler" worden aangemerkt voor derden. Wie gaat dan mijn naam zuiveren en deze schade compenseren? Dan is NN vast niet verantwoordelijk noch aansprakelijk?

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - He, He, Eindelijk is mijn geld binnen!! zag ik zojuist op mijn rekening. Kan weer boodschappen doen en weer enigszins tot rust komen. Helaas geen update van NN gekregen (tot dusverre), waarom eigenlijk niet? Ik geef hun een kapitaal in beheer en dan mag je toch iets meer klantvriendelijkheid verwachten. Verwacht ik eigenlijk nog wel, hoewel... De vorige keer hoorde ik ook niets (nog geen excuusbriefje!). Dus hoe werkt hun klachtensysteem eigenlijk? Ik heb jaren in een bedrijf klachten behandeld van klanten, dus ik weet hoe het zou kunnen EN eigenlijk zou behoren te functioneren. Want de klant staat voorop, altijd. Vraag blijft: hoe wil NN mij voor deze schade compenseren? We wachten maar af.

Alle klachten die gemeld zijn door