Mijn Klacht:
Volgens contract met NN zou mijn laatste uitkering op de 5e van deze maand worden uitbetaald. Helaas is dat niet gebeurt “omdat de rente moest worden bijgeschreven”. Dit werd mij door uw medewerker verteld, want dan is de uitkering altijd een of twee dagen later. Waarom ik als klant niet over mijn eigen geld op de gewenste tijd kan beschikken vanwege deze renteboeking, daar is niets aan te doen. Waarom kan die renteboeking dan niet eerder plaatsvinden, zodat de klant (=Koning) er geen hinder van ondervind? ? Als ik geluk heb dan staat mijn geld misschien vanavond om 17.30 uur op mijn bankrekening, anders op maandag (zelfde tijd). Dat ik daarvan geen droog brood kan kopen is helaas onfortuinlijk.
Ook dat deze uitkeringsrekening op MijnNN.nl op 2 januari 2017 al offline is gehaald VOORDAT de afrekening is afgehandeld, schijnt normaal te zijn bij NN. Dat ik als klant dan de gang van zaken niet meer kan volgen is blijkbaar niet relevant. (transparantie??)
Als het goed is heeft de medewerker bovenstaande ook al als mijn klacht doorgestuurd?
Gewenste Oplossing:
1. Is niet meer te doen, want de betaling is te laat!
2. Dat een bank zich ook eens aan zijn contractuele afspraken houdt, want dit is nu al mijn tweede klacht over NN binnen een maand! Er wordt daarbij wel steeds naar eigen bankregels gekeken en nooit naar de wensen en eisen van de klant -wiens geld de bank eigenlijk beheert- daarbij centraal gesteld. Want aan een verplichte tussenpersoon heb je ook niets, want die schuift het ook op andermans bordjes.
