Klacht: Nachtmerrie

op 13 oktober 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Een jaarafrekening in 2014 voor energie van ruim € 900,- was enorm schrikken. Mijn ex-partner en ik waren toen nog samen. Toen de rekening kwam, woonde ik alleen met twee jonge kinderen, mijn ex heeft alle financiën weggesluisd, het huis twee keer leeggehaald etc etc. Ik had geen inkomen en heb maanden met de kinderen geleefd van giften en de voedselbank. Uiteindelijk kwam ik in de bijstand terecht, zonder toeslagen, omdat mijn ex zich niet liet uitschrijven. Toch heb ik een betalingsregeling getroffen met Eneco. De helft was afbetaald toen ik het verzoek heb gedaan om mij aan te spreken bij mijn eigen achternaam, en niet die van mijn ex. Deze man (ex) heeft ons vreselijk behandeld en ik wil niet zo aangeschreven worden. Dit kon alleen als ik een nieuw contact zou afsluiten, er waren kosten aan verbonden. Deze extra kosten kon ik niet betalen, maar ik wil niet aangeschreven op naam van mijn ex. Na goed overleg met Eneco is de afspraak gemaakt dat ik niet meer aangeschreven ga worden hierover. Men zou mijn ex, die nog woonachtig is in desbetreffend huis, aanschrijven. Ik heb immers al de helft betaald. En ik heb niet die achternaam, dus volgens de medewerkster ben ik die persoon ook niet. Wat een opluchting, niet meer aangeschreven onder die naam, maar ook kwijtgescholden van de resterende schulden. Ik had ze bijna genomineerd voor de warme douche. Niets meer gehoord, geen mail, geen post, niets meer. Tot ik maanden later een electronisch voice bericht krijg. Het is een incasso bureau! Meteen contact opgenomen. Ik moet binnen twee dagen betalen, en anders komen er nog veel hogere kosten bovenop! Dit moet een misverstand zijn. Ik heb een bezwaarschrift ingediend. Hierop kreeg ik het bericht dat Eneco mijn situatie betreurt, maar dat ik nu toch moet betalen. Telefonisch contact wijst uit dat men niets weet van bovengenoemde afspraak, men doet net alsof dat niet zo is afgesproken. Ik moet toch betalen. (Waarschijnlijk omdat mijn ex die in het huis woont deze post negeert) Eneco is dus van gedachten veranderd, ik moet nu toch betalen. Dat hebben ze mij nooit laten weten, pas via dat voicebericht van het incassobureau is het duidelijk. Eneco zegt uit coulance de incassokosten kwijt te schelden, omdat nooit iemand de moeite heeft gedaan om mij te laten weten dat men terug is gekomen op de beslissing dat ik niet meer hoef te betalen. En dat er opnieuw een betalingsregeling opgestart kan worden. Ik heb vrijdag aangegeven dat ik afgekooen maandag graag teruggebeld wil worden. Dit is niet gebeurd. Ik heb niets gehoord…maar wel weer een bericht van het incassobureau met de mededeling dat die rekening plus incasso kosten zsm betaald moet worden!

Een excuus zal op zijn plaats zijn, en ik verwacht dat als je afspraken maakt, je due ook nakomt. Ook van Eneco!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 14 oktober 2016 om 15:16 geantwoord

Beste mevrouw Stallinga,

Bedankt voor het delen van uw kant van het verhaal. Wat ontzettend rot wat zich de laatste maanden heeft afgespeeld in uw privéleven!

Allereerst mijn verontschuldiging voor alle onduidelijkheden en miscommunicaties rondom uw betalingen. Ik zou heel graag voor u in de bres springen om dit tot een goed einde te brengen maar het dossier is al enige tijd terug (lees mei) door Eneco overgedragen aan de deurwaarder. Dit is toen ter tijd ook medegedeeld door een van onze adviseurs. Ik (Eneco) heeft dus geen inzicht meer in uw openstaande gelden. Zij maken ook de afspraken met u om u te bellen.

Excuses maken voor de ontstane problemen is zeker op zijn plek. Namens Eneco bied ik u dan ook nogmaals verontschuldigingen aan. Ook vertrouw ik erop dat het deurwaarderskantoor met uiterste zorg uw dossier in behandeling heeft genomen en dit tot een goed einde weet te brengen.

Hopend op een goede afloop verblijf ik.

Erica
Webcare Eneco