Klacht: Na één keer proberen afgeven bij Access Point… 7 km. verderop

op 15 juni 2018 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren probeerde UPS mijn bestelde artikel te bezorgen, alleen was ik niet thuis. Er werd een briefje achtergelaten: ik kon het artikel ophalen bij een UPS Access Point… in een andere plaats, 7 km. verderop. Daar betaal ik geen 7 euro verzendkosten voor. De bezorger maakt zich er zo makkelijk vanaf.

Via ups.nl heb ik een heel profiel moeten aanmaken om een nieuwe afleverpoging bij mij thuis te regelen. Dat zou eigenlijk niet moeten hoeven: het simpel invoeren van trackingnummer zou moeten volstaan. Pas een halve dag later kreeg ik bericht over een nieuwe poging: over drie dagen!

UPS benaderen blijkt nagenoeg onmogelijk. De telefonische klantenservice bestaat enkel uit keuzemenu’s en verwijzingen naar de website. Een invulformulier op de site kan maar 500 woorden bevatten. Kortom: UPS wil niet direct en persoonlijk benaderd worden om problemen meteen op te kunnen lossen.

Toevallig zat er ook een ander briefje in de bus gisteravond, nl. van concurrent DHL. Die zou de volgende dag (vandaag dus) nogmaals langskomen voor een tweede bezorging. Dat pakketje is inmiddels gewoon bezorgd. Zo moeilijk hoeft het dus allemaal niet te zijn. Nu is het (onnodig) wachten nog op UPS…

De desbetreffende webwinkel die bezorgt met UPS zal ik hier op aanspreken. De gang van zaken met UPS is niet van deze tijd.

Ik wil niet drie dagen hoeven wachten om mijn artikel alsnog in handen te krijgen, na één mislukte afleverpoging. Graag zou ik door UPS persoonlijk benaderd willen worden voor een eerdere bezorgafspraak. Dat lijkt me alleszins redelijk.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van

2 jaren geleden - Goedemorgen, Het door u opgegeven trackingnummer kan niet correct zijn, daar dit pakket op de 14e ( de dag dat u aangeeft dat het aangeboden is ) niet in ons netwerk was. Dit pakket is namelijk pas afgelopen Vrijdag verstuurd en zal vandaag bij u worden aangeboden. Als u de aflevering van dit pakket wilt wijzigen, dan kunt u dit doen via UPS My Choice of door contact op te nemen met onze klantenservice via 020-5040500. Aangaande uw klacht, hiervan vernemen wij graag het correcte trackingnummer zodat dit onderzocht kan worden. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 19 juni 2018 om 05:38 geantwoord

Goedemorgen,

Het door u in deze klacht opgegeven trackingnummer is gisteren zonder enig probleem bij u afgeleverd. Helaas hebben wij geen trackingnummer van u mogen ontvangen van het pakket dat op de 14e bij u zou zijn aangeboden.

Wij gaan er dan ook vanuit dat uw klacht is opgelost.

UPS Social Media Team

Heeft op 19 juni 2018 om 10:12 geantwoord

Er lopen een tweetal zendingen door elkaar. Via de mail die ik gisteren van UPS ontving gaf ik al het juiste trackingnummer door. Dat pakket zou 14 juni worden afgeleverd maar daar wacht ik nog steeds op. Volgens UPS was er sprake van een verkeerde sortering. Vanmiddag 19 juni zal het alsnog worden bezorgd.

Het andere pakket is inderdaad gisteren afgeleverd, maar hier ging mijn klacht niet over.

Alle klachten die gemeld zijn door Pascal Dekkers