Klacht: Na 1 dag teruggebracht: GEEN GELD TERUG!!!!!!!!!!!

op 09 juli 2016 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

In 1981 ben ik lid geworden van de ANWB. Dus 35 jaar!!! En dan…….. Op vrijdag 8 juli-2016 kom ik om ongeveer 14.00 uur bij de ANWB te Zoetermeer binnen met de bedoeling een fietsendrager Travel & Co Flex voor € 389,00 te kopen. ( prijs voor leden). Er stond een showmodel in de winkel. Ik had hier diverse vragen over. De diverse verkoopsters konden mij geen antwoord geven op de meest eenvoudige vragen; ze wisten er gewoon niets van! Uiteindelijk heb ik de fietsendrager toch gekocht omdat er een uitgebreide beschrijving bij zat. Wel heb ik gezegd dat ik, als het mij niet lukt, terug kom en dat mijn geld terug wil hebben. Dat was geen probleem!
Thuis gekomen ben ik gelijk aan de slag gegaan. Toen de fietsendrager op de trekhaak stond, en ik de beugels horizontaal had, zag ik dat de 4 verstelbare wielhouders aan de uiteinden zwarte kapjes had. Ook bemerkte ik dat 5 van de 8 kapjes met de hand zo los te trekken waren. Onder het rijden zou ik die zo verliezen. Ik alles weer van de trekhaak gehaald en in de doos gedaan.
Zaterdag, 9 juli 2016 om 12.00 uur terug naar Zoetermeer en de dienstdoende cheffin erbij gehaald. De fietsendrager uitgepakt en uitgelegd wat het probleem was. Ze wist niet hoe dit kon worden opgelost en besloot collega’s te raadplegen. Wij wilden ons geld terug of een andere fietsendrager waar die dopjes wel vast zaten. Er was geen andere voorradig en geld teruggeven kon ook niet. De verkoopster die ons dat gisteren had gezegd was (toevallig) net met lunchpauze. Er kwam een SCHADE FORMULIER aan te pas. Wij hadden niets kapot gemaakt maar wij moesten het schade formulier toch invullen en dat zou dan, op z’n vroegst, maandag worden behandeld door de desbetreffende afdeling. Wij kregen GEEN geld terug!! Daar was niet over te praten; dat waren de REGELS VAN DE ANWB. Wij hadden, volgens de cheffin, ons geld WEL terug gehad als wij niets over die zwarte dopjes hadden gezegd. WAT EEN WAANZIN!!!!!!!!!!!!!!
De service en of retour van de ANWB is dus wekelijk niets waard!!!!
Wij hadden speciaal voor dit weekend een trekhaak op onze auto laten monteren om er een lang fiets weekend van de maken. Het scheen mooi fietsweer te worden. U begrijpt dat wij ons flink belazerd voelden toen wij zelfs ons geld niet terug kregen. Hiermee zouden wij in een andere winkel wel een goede fietsendrager kunnen kopen. Ons weekend is door de ANWB geheel verpest.
Een waarschuwing voor mensen die iets bij de ANWB willen terugbrengen: je krijgt geen geld terug maar je moet een SCHADEFORMULIER invullen. Toen ik als voorbeeld een jas met ritssluiting aanwees, kreeg ik het zelfde antwoord: een schadeformulier.

Wij willen ons geld terug zodat wij in een goede winkel met juiste informatie een nieuwe fietsendrager kunnen kopen. Aan excuses hebben wij niets. Hier zit de gevangenis mee vol. Ons lange fiets weekend is behoorlijk verpest door zeer onkundig personeel en richtlijnen van de ANWB. ONGELOFELIJK.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door j.c.m.knuppe