Mijn Klacht:
Op 3 januari ben ik een proefperiode bij MyHeritage van 2 weken gestart. Ik kon de informatie waar ik naar op zoek was echter niet vinden, bovendien klopte de zoekresultaten niet bij de opgegeven zoekopdracht aan. Dat was voor mij reden om de volgende dag 4 januari 2024 de proefperiode te beëindigen volgens de aanwijzingen op de website van Myheritage, via mijn Aankopen en gratis proefperiode stoppen. Omdat ik in tijd daarna nog steeds mail van Myheritage ontving die mij de indruk gaven dat ik nog steeds ingeschreven stond, heb ik 13 januari opnieuw aangegeven dat ik de proefperiode beëindig. Dus opnieuw: naar mijn Aankopen, een reden gegeven voor de opzegging, gekozen voor proefperiode beëindigen en deze keuze bevestigd met mijn wachtwoord. Als bewijs heb ik deze keer een printscreen van het scherm gemaakt.
Bij de de reden van opzegging heb ook aangeven dat ik graag voor de 17e januari via de mail een bevestiging van de opzegging. Die bevestiging heb ik niet ontvangen, maar wel de factuur voor een jaarabonnement.
Daarna heb ik via de website aangegeven dat ik een probleem / klacht heb over deze vordering. Via een soort chat-box kreeg ik te horen dat iemand contact met mij op zou nemen. Na een dag of vijf werd ik gebeld door een Engelstalige persoon die niet open stond voor mijn klacht en alleen maar herhaalde dat ik niet uitgeschreven ben bij Myheritage. Vervolgens werd de verbinding plotseling zonder groet of wat dan ook verbroken.
Gewenste Oplossing:
Ik wil dat mijn opzegging wordt gehonoreerd en dat ik daarvan via de mail op de hoogte wordt gesteld. En natuurlijk ga ik niet akkoord met de betaling voor een abonnement dat ik op tijd beëindigd heb.
En wat de opzeggingsprocedure betreft, mogelijk bestaat deze uit nog meer stappen dan die door Myheritage zelf worden genoemd, maar ik zou niet weten welke stap. Volgens mij is het invoeren van mijn wachtwoord ter bevestiging van mijn keuze ook duidelijk zat.
De opzeggingsprocedure is onnodig ingewikkeld, En voor mij voelt deze zelfs als misleidend. Ook bij andere mensen die via klacht.nl hun klacht uiten, kom ik een soortgelijke klachten tegen. Ik zou graag willen dat MyHeritage de opzeggingsprocedure nog eens kritisch bekijkt.
Zeker voor de manier waarop ik telefonisch ben benaderd, lijken mij ook excuses op zijn plaats.