Klacht: Montageservice die niet op komt dagen en er niets van bakt.

op 21 december 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Bij het kopen van mijn inbouwapparatuur heb ik bij Ikea amsterdam montageservice afgenomen. Handig denk je. Ik zou snel worden gebeld door het externe montagebedrijf. Bericht bleef 5 weken uit. Bij contacten Ikea bleek er een fout te zijn gemaakt, ze waren vergeten mijn montage in te boeken. A la, eindelijk zou er iemand langskomen. Ik was al lang blij. Maar wat bleek; na het installeren van de montage bleek zowel de oven als de vaatwasser niet te werken.
Een tweede bezoek van de RIC monteurs om te controleren wat het ‘probleem’ zou zijn m.b.t. de vaatwasser wees ook niets uit. Inmiddels waren er al 6 weken sinds de levering van de machine verstreken en nog steeds had ik geen vaat kunnen doen.
De monteur zou er voor zorgen dat ik door Electrolux gebeld zou worden, en dat de plint die hij hardhandig gesloopt had vervangen zou worden.

Uiteraard bleef bericht uit vanuit RIC, en heb ik maar weer uit mezelf gebeld om vervolgens te horen dat ik zelf electrolux moest contacten en dat het slopen van onderdelen bij mensen thuis niet door hen vergoed werd.
Prachtige service.

Nu is er gister een monteur van electrolux langs geweest. En wat blijkt, RIC was het blauwe dopje vergeten te verwijderen waardoor de watertoevoer geblokkeerd werd.
Natuurlijk werkt de vaatwasser dan niet!!!!!!!
Is dit niet het eerste wat gebeuren moet bij het aansluiten?

Ik vind het zo onprofessioneel. Tweemaal is er vanuit RIC gecontroleerd en niemand komt hierop.
Ik heb twee extra dagdelen vrij moeten nemen, bovenop het dagdeel dat ik al voor de initiele installage had gereserveerd.
En nu, moet ik ook nog een dagdeel vrijhouden voor een timmerman om de keukenplinten te repareren.
Mijn uurtarief is EUR 75,00 dus reken maar uit wat de hele IKEA/RIC grap gekost heeft.

Ik weiger de installatie en reparatiekosten te betalen en stel voor toch echt met professionelere installateurs te gaan werken.

Maria Catharina Vleugel

Wanneer ik mijn montagekosten en de voorrijkosten van de laatste man kwijtgescholden worden. Deze hele grap heeft me 4*3 uur * 75,00EUR gekost. Ik ben er klaar mee.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mc_v