Klacht: Montage keuken niet volgens afspraak

op 08 december 2017 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

De keuken in ons gekochte huis bleek in slechtere staat te zijn, dan wij hadden gehoopt en dus gingen we op zoek naar een nieuwe keuken. In ons achterhoofd houdend, dat deze zo snel mogelijk besteld, geleverd en geplaatst moest worden, omdat er nog genoeg andere klussen stonden te wachten en we ons huurhuis al hadden opgezegd.
Na een aantal keukenzaken te hebben bezocht kwamen wij terecht bij KeukenKampioen. Deze verkoper beloofde ons een snelle levering, doordat de keukens uit een eigen fabriek komen. Ons werd verteld dat in week 41 de keuken geplaatst kon worden. Top! Na het bespreken van onze wensen en de onderhandelingen over de prijs werd de handtekening gezet.
De week erna kon de keuken worden ingemeten en zouden we terug worden gebeld door verkoper of er nog onduidelijkheden waren of nog dingen gewijzigd moesten worden. Niet dus. Zelf gebeld en gevraagd of wij nog een keer konden langskomen in de showroom, omdat we een wijziging in de offerte wilde maken.
De week erna langs gegaan om de offerte aan te passen. Daar werd niet verteld dat de leverweek zou worden aangepast, maar dit bleek in kleine letters bovenaan de offerte te staan. Bij de aanvullende afspraak stond / staat echter nog steeds dat de montage in week 41 zou plaats vinden.
Nadat de keuken was besteld werden we gebeld door een andere afdeling van KeukenKampioen. Deze persoon wilde een afspraak maken voor de levering en montage ( in week 44!) van de keuken.
Daarna zijn we aan het bellen geslagen met de verkoper: hij was op vakantie, later bleek hij in een ander filiaal te werken en kwamen er andere medewerkers met allerlei verklaringen voor de verlate montage: drukte in de fabriek, kastfront was populair en daardoor minder snel leverbaar en een tekort aan monteurs.
Na de verkoper uiteindelijk te hebben gesproken kon hij niet aan geven waar het aan lag. Hij werkte immers in een ander filiaal en kon niet meer in de mailbox.
Gesproken met de nieuwe manager van het Dordtse filiaal, maar die wist het ook niet. Ik zou weer worden terug gebeld door
onze verkoper. Weer niet!
Ondertussen vele telefoontjes (ook met de klantenservice) verder en nog geen duidelijk antwoord. Die zeggen letterlijk: ,Het probleem moet u maar met de verkoper bespreken, want die heeft de keuken verkocht.’ Tja, maar die belt niet terug als het hem wordt gevraagd.
Conclusie: hoe kan het dat er bovenaan een offerte de datum zomaar kan veranderen, terwijl er in de aanvullende afspraken nog steeds staat dat de keuken in week 41 zou worden gemonteerd?
De afzuigkap zou volgens de offerte in week 45 komen, maar was er al weken eerder?
Waarom wordt er dan een datum op een offerte gezet als deze van geen kanten klopt! Misleiding!
Klein detail: de keuken heeft ons € 15.000 gekost, dan mag je toch wel wat service verwachten?

Compensatie i.v.m. de verlate montage. Compensatie van de gemaakte telefoonkosten.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

6 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Meijers, Ik kan zien dat uw onvrede reeds bekend is bij mijn collega's van de afdeling klantenservice. Zij zijn bezig om te kijken wat we voor u kunnen betekenen. U verneemt zsm van ons. Met vriendelijke groet, Inge Maas - Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht N.R.Meijers

5 maanden geleden - Helaas tot op heden niemand gesproken van KeukenKampioen. Ik kreeg een mail waarin stond dat ik was gebeld. Ik had geen gemiste oproep en de persoon die de mail stuurde dacht dat het kwam door de sneeuwval en daardoor een slecht bereik. Vervolgens zelf terug gebeld en gevraagd of wij door de manager terug konden worden gebeld. In de mail stond namelijk, dat we van harte welkom waren voor een gesprek met deze persoon, maar dan moet je wel weten wanneer deze man werkt. Vervolgens afgelopen dinsdag de belofte gekregen, dat we vandaag zouden worden terug gebeld.. Maar u raadt het al.. Niet terug gebeld. Is het mogelijk dat wij nu een keer echt worden terug gebeld met een gepaste oplossing? De service blijkt nog steeds een leerpunt voor KeukenKampioen!

Bericht van Keuken Kampioen

5 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Meijers, Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is voor u. Onze excuses hiervoor. Uw bericht heb ik opgepakt en ga ervoor zorgen dat er met spoed contact met u opgenomen wordt. Met vriendelijke groet, Inge Maas - Keuken Kampioen

Bericht van Keuken Kampioen

5 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Meijers, Wij hebben inmiddels begrepen dat er contact met u opgenomen is en er een afspraak is gemaakt op 28 december. Goed om te vernemen dat dit weer opgepakt is. Met vriendelijke groet, Inge Maas - Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht N.R.Meijers

5 maanden geleden - Er is inderdaad een afspraak gemaakt. Gevraagd wat er in het gesprek besproken zal gaan worden. Als antwoord gekregen, dat KeukenKampioen nog steeds van mening is geen fouten te hebben gemaakt. Zie hierdoor niet het nut in van een gesprek!

Bericht van Keuken Kampioen

4 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Meijers, Wij hebben inmiddels begrepen dat er nogmaals contact is geweest en dat u volgende week langs komt in ons filiaal.. Met vriendelijke groet, Inge Maas - Keuken Kampioen

Alle klachten die gemeld zijn door N.R.Meijers